خبر اخراج کارگران معادن سنگ خلخال صحت ندارد

خبر اخراج کارگران معادن سنگ خلخال صحت ندارد

گروه معادن - فرماندار خلخال گفت: هیچ کارگری از معادن سنگ تراورتن خلخال اخراج نشده و خبر مربوط به اخراج 500 کارگر معادن از کارگاه های استخراج معادن این شهرستان با قوت تمام تکذیب می شود.

به گزارش ماین نیوز، فریدون بابایی با بی اساس خواندن خبر منتشر شده در یکی از پایگاه های خبری استان مبنی بر تعطیلی کارگاه های استخراج معادن سنگ تراورتن و اخراج 500 کارگر مشغول به کار در این معادن افزود: بر اساس اعلام اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان مجموع کارگران مشغول به کار در معادن سنگ تراورتن واقع در روستاهای بخش مرکزی خلخال 12 نفر است.

وی گفت: هر گونه واگذاری مجوز استخراج از معادن سنگ تراورتن خلخال از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل در گذشته و بدون نظر خواهی از مسوولان اجرایی شهرستان صورت گرفته است.

او افزود: معادن سنگ خلخال که بیشتر آنها به پیمانکاران غیر بومی واگذار شده بدلیل انتقال خام سنگ ها برای فرآوری به استان های فارس و اصفهان نه تنها برای مردم شهرستان اشتغالی ایجاد نکرده بلکه فعالیت این معادن تخریب سطح آسفالت راههای ارتباطی منطقه را بدلیل حرکت کامیون های سنگین حامل سنگ را بدنبال داشته است.

او اظهار کرد: در روزهای اخیر یکی از کارگاه های استخراج سنگ تراورتن معدن روستای پروچ بدلیل انجام تعمیرات اساسی در تجهیزات استخراج سنگ و نیز نوسازی و جایگزینی دستگاه های جدید به جای تجهیزات قدیمی فرسوده اقدام به تعطیلی 20 روزه کارگاه با هماهنگی اداره صنعت ، معدن و تجارت این شهرستان کرد.

وی گفت: پنج کارگر این کارگاه نیز از کارخود برکنار نشده اند و به محض پایان کار نوسازی ، فعالیت خود را در این معدن آغاز خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش شایعه ها در آستانه انتخابات تشریح کرد: هر گونه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی که با هدف تخریب خدمات دولت در منطقه از سوی افراد مغرض و فرصت طلب صورت می گیرد قطعا پیگرد قانونی داشته و فرمانداری خلخال برخورد با این گونه موارد و تخلفات خبری که با هدف پریشان کردن افکار عمومی در آستانه انتخابات و تلاش برای کم رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رای انجام می شود را حق قانونی خود می داند.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا