گزارش روز؛

رشد گروه ساختمانی در پی افزایش تسهیلات مسکن

رشد گروه ساختمانی در پی افزایش تسهیلات مسکن

گروه های ساختمانی و سیمانی با توجه به مصوبه جدید دولت برای افزایش قدرت خرید متقاضایان مسکن با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت و پرتقاضا مواجه شدند.

 

در شروع بازار گروه خودرویی به لیدری این روزهای نماد خاور با معاملاتی پرتقاضا و مثبت مواجه شد. در این بین نمادهای خمحرکه، خاذین، خریخت، خمهر، خفنر و خفناور از اقبال بیشتری برخوردار بودند اما در ادامه بازار و با عقب نشینی خریداران شاهد نمایان شدن نوسانات منفی نمادهای گروه مذکور بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نماد حریل در گروه حمل و نقل با ادامه حمایت ها و خرید حقوقی ها در کنار نماد حتاید در حالی صف خرید شد که سایر هم گروهی ها با معاملاتی منفی همراه بودند.

گروه های بانکی، بیمه ای و لیزینگی دادوستدهای اکثرا متعادلی را سپری کردند که در این میان نماد دانا صف خرید و نمادهای ولصنم، اتکام، البرز و وانصار مثبت دنبال شدند در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نمادهای وملت، واتی، سدبیر و وصنا صف خرید، نمادهای پردیس، وبیمه، وبوعلی و وتوسم مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها پس از شروعی متعادل، اکثرا با افزایش عرضه ها و نمایان شدن نوسانات منفی مواجه شدند و تنها نمادهای شنفت و شکلر که صف خرید بودند و نمادهای شفارا، زاگرس، شپارس،  شکربن، شیران، شفارس و شفن که از اقبال بیشتری برخوردار بودند، همچنان مثبت به کار خود پایان دادند.

در گروه های فلزی و معدنی نمادهای فنوال، فباهنر، فروس، فولاژ و فسپا صف خرید و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند همچنین نماد میدکو جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز و نماد زنگان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر بااهمیت عملکرد سال مالی 95 نسبت به آخرین پیش بینی سال مذکور، متوقف گردیدند.

گروه های ساختمانی و سیمانی با توجه به مصوبه جدید دولت برای افزایش قدرت خرید متقاضایان مسکن با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت و پرتقاضا مواجه شدند به طوریکه نمادهای ثپردیس، ثالوند، ثرود، ثنوسا، وساخت، کرمان، سخاش، سدر و سفانو صف خرید شدند. شورای پول و اعتبار در جلسه دیشب خود تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به زوجین توسط بانک‌های تجاری و بانک مسکن را تا سقف 12۰ میلیون تومان برای شهر تهران افزایش داد.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای بنیرو، بالبر، بمپنا، بکاب، فلامی و لابسا و تکشا با صف خرید و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند.

در گروه کانی های غیر فلزی شاهد افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت بودیم به طوریکه نمادهای کفرا، کسرام، کسرا، کخاک و کگاز با صف خرید همراه شدند. در گروه آی تی نمادهای رانفور و اپرداز صف خرید که در ادامه بازار و افزایش تقاضا در گروه مذکور، نمادهای مرقام و آپ به جمع صف خریدهای گروه پیوستند.

علیرغم منفی بودن گروه های بزرگ بازار، اکثر نمادهای گروه قندی منفی دنبال شدند. در این بین، نماد قشکر با صف خرید و نماد قپیرا با معاملات مثبت همراه شدند،. نماد غفارس پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 600 ریالی کم حجم و متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه چاپ و محصولات کاغذی نمادهای چکاوه و چافست همچنان با صف خرید، نماد چکاپا مثبت و پرتقاضا و نماد چکارن منفی بود. در گروه لاستیک سازی نماد پکویر با صف خرید، نماد پلاسک منفی و مابقی هم گروهی ها متعادل و مثبت دنبال شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای رانفور و اخبار با رشد حدود 27 واحدی به ارتفاع 79,969 رسید که در این بین نمادهای فارس و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا