نماینده اردبیل در گفتگو با مهر؛

پتروشیمی اردبیل گرفتار بخشی نگری است

پتروشیمی اردبیل گرفتار بخشی نگری است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید دارد که پروژه احداث واحد صنعتی پتروشیمی در اردبیل گرفتار بخشی نگری بوده و همچنان پا در هوا است.

مصطفی افضلی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اینکه چرا مسئولان استانی و نمایندگان اردبیل نتوانسته‌اند در راستای تکمیل این پروژه اقدام مؤثری انجام دهند، تصریح کرد: متأسفانه با نگاه بخشی نگر نمی‌توان این پروژه را به فرجام رساند.

وی افزود: زمانی گفته می‌شد پتروشیمی توجیه ندارد و مقرون‌به‌صرفه نیست اما در حال حاضر استان‌هایی با شرایط به‌مراتب بدتر از اردبیل موفق شدند پتروشیمی خود را دایر کنند اما اردبیل هنوز بعد از سال‌ها موفق نبوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری رایزنی با سه بانک جهت تأمین مالی این پروژه اضافه کرد: اعتبار لازم از صندوق توسعه اختصاص یافت و سه بانک عقد قرارداد کردند اما عملاً مانع‌تراشی شد و در مرحله آخر پولی پرداخت نشد.

افضلی فرد در خصوص برخی اظهارات مبنی بر مانع‌تراشی در فعالیت پتروشیمی اراک در این مجموعه با قبول این موضوع متذکر شد:  استان‌هایی داریم که به‌مراتب بیشتر مانع فنی دارند اما پتروشیمی پا گرفته است اما به‌واسطه همین مانع‌تراشی‌ها در اردبیل موفق نبودیم.

وی بخش عمده‌ای از ناکامی در تکمیل این پروژه را کم‌کاری بخش دولتی دانست و تأکید کرد: متأسفانه اقدام قابل توجهی صورت نمی‌گیرد و این پروژه همچنان بلاتکلیف است.

وی افزود: برخی کاندیداهای مجلس در حال حاضر از این پروژه به‌عنوان نقدی بر عملکرد نمایندگان اردبیل نام می‌برند اما انتظار داریم آنچه بر پروژه گذشته را بررسی کرده و منصفانه قضاوت کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا