کرمان؛

تولید ورق فولادی در کرمان

تولید ورق فولادی در کرمان

گروه صنایع معدنی >فولاد - استاندار کرمان به عقد قرارداد تولید ورق فولادی در استان کرمان با جونت آلمانی با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیون یورو طی سه هفته گذشته اشاره کرد.

به گزارش ماین نیوز، علیرضا رزم حسینی در دیدار با هیات تجاری ایالت باواریای آلمان، افزود: استان کرمان در فضای پس از برجام توانست در حوزه هایی همچون فولاد، مس، خودروسازی، انرژی های خورشیدی بیش از سه میلیارد دلار از طریق شرکت ها و بانک های خارجی جذب نماید.

وی یادآورشد: آخرین قرارداد سرمایه گذاری برای تولید ورق فولادی با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیون یورو سه هفته گذشته با جونت آلمانی منعقد شد و بدلیل اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است، قرارداد قطعی پس از انتخابات در استان کرمان منعقد و کار آغاز می شود.

استاندار کرمان با تاکید براینکه کرمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سایر استان های کشور جلوست، تصریح کرد: هیات های تجاری ایالت باواریای آلمان می توانند نسبت به راه اندازی کارخانجات اقدام و فعالیت های تجاری خود را در این استان آغاز نمایند.

رزم حسینی به پروژه های در حال اجرا در استان کرمان بویژه خطوط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: انتقال آب به استان کرمان توسط شرکت معتبر ایرانی (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء) در حال انجام است و دولت ایران آمادگی دارد تا فاینانس این پروژه را به ارزش یک میلیارد دلار تضمین نماید.

وی از بهره برداری بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی طی دو ماه آینده با سرمایه گذاری آلمانی در بخش ماهان خبر داد و گفت: دولت در بودجه سال96 آماده تضمین 50 میلیارد تضمین فاینانس خارجی است لذا استان کرمان آمادگی هرگونه همکاری تجاری و اقتصادی را با ایالت باواریای آلمان دارد.

رئیس هیات تجاری ایالت باواریای آلمان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از استاندار کرمان، افزود: یک هیاتی از فعالان اقتصادی ایالت باواریای آلمان به استان کرمان سفر کرده و در اتاق بازرگانی کرمان در حال مذاکره با شرکت ها هستند.

تبمن با اشاره به اینکه شرکت های اقتصادی بیشتر در زمینه های مسائل محیط زیست و آب و فاضلاب آماده همکاری می باشند، یادآورشد: دفتر یا به اصطلاح میز (Desk) ایالت اقتصاد و صنعت باواریا در اتاق تهران افتتاح شده است تا این دفتر، فعالیت خود را برای بهبود و توسعه هر چه بیشتر روابط فعالان بخش خصوصی دو طرف آغاز ‌کند.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران به ایالت باواریای آلمان، خاطرنشان کرد: یکی از خصلت های آلمانی ها این است که سیاست‌های بلندمدت و با لحاظ کردن انتفاع هر دو طرف اتخاذ کنند که در این راستا به دنبال مشارکت و همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط هستیم.

رئیس هیات تجاری ایالت باواریای آلمان با ابراز امیدواری نسبت به حل شدن مشکلات بانکی بین ایران و آلمان، گفت: علارغم اینکه بانک خاورمیانه به زودی در مونیخ راه‌اندازی خواهد شد، بانک سینا نیز در حال پیگیری امور مربوط به افتتاح شعبه در آلمان است که امید می رود به زودی به نتیجه برسد.

تبمن به گفتگوهای صورت گرفته با انجمن تولید کنندگان پسته استان کرمان اشاره کرد و افزود: پسته استان کرمان دارای کیفیت خوبی است که پس از دریافت استانداردهای لازم از اتحادیه اروپا، قابلیت صادرات آن به ایالت باواریای آلمان وجود دارد.

این دیدار در راستای انعقاد دو تفاهم نامه همکاری در حوزه های اقتصادی و زیربخش های توسعه ای در پنج سرفصل طی دیدار رزم حسینی استاندار کرمان با آگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریا کشور آلمان در هتل اسپینانس تهران در پانزدهمین روز شهریور ماه 1395 صورت پذیرفت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا