انتقاد نعمت‌زاده از ارائه تصویر فقر از آفریقا

انتقاد نعمت‌زاده از ارائه تصویر فقر از آفریقا

وزیر صنعت از اینکه همیشه در ایران تصویری از فقر و قحطی از آفریقا نمایش داده می شود، انتقاد کرد.

محمدرضا نعمت زاده در همایش معرفی فرصت‌های همکاری اقتصادی و تجاری ایران و آفریقا با انتقاد از اینکه همیشه در ایران تصویری از فقر و قحطی از آفریقا نمایش داده می شود، گفت: یکبار بعد از اینکه از آفریقا برگشتم، به رئیس وقت صدا و سیما گفتم چرا همیشه از فقر و قحطی آفریقا پخش می‌کنید که بعد از آن مستند خوب سفر به آفریقا تهیه و از تلویزیون پخش شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی اظهارداشت: حتی اگر آن برنامه را باز هم پخش کنند، بهتر است زیرا مردم از واقعیت‌های آفریقا چیزی نمی دانند و این باعث می شود که تجار و صنعت گران ما برای حضور در آفریقا اشتیاق پیدا کنند.

وزیر صنعت خواستار تهیه گزارش‌های جدی و به روز از واقعیت‌های آفریقا شد و گفت : ما از انگلیسی ها چه کم داریم که ماه‌ها و سال‌ها به جنگل‌های آفریقا می روند و مثلاً زندگی وحوش آن را بررسی می‌کنند و البته لذت هم می برند در حالی که ما فکر می کنیم آفریقا یک جای خشک است و مردمانش گرسنه هستند.

وزیر صنعت با اشاره به برده داری کشورهای استعماری از مردم ‌آفریقا، گفت‌: ما چرا نتوانیم عکس آنها عمل کنیم و همانطور که آمریکا را شیطان بزرگ می نامیم، نشان دهیم که ‌آنها را فقیر نگه داشتند و مورد ظلم استعمار گران قرار گرفتند و در خیلی زمینه ها عقب ماندند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا