تثبیت جایگاه آیفکس در ارتفاع 933 واحدی؛

معامله 2908 میلیارد ریال اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران

معامله 2908 میلیارد ریال اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران

نگاهی به صنایع فرابورسی نشان می‌دهد گروه‌های شیمیایی، استخراج زغالسنگ، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدینی به جز قند و شکر در اغلب نمادها معاملاتی مثبت و رو به بالا را تجربه کردند.


معاملات فرابورس ایران روز سه‌شنبه در حالی به اتمام رسید که برای چندمین روز متوالی کماکان حجم و ارزش معاملات در ارقام بالایی قرار داشت و سبزپوشی آیفکس ادامه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، در معاملات روز جاری 12 اردیبهشت ماه فعالان بازار شاهد جابه‌جایی افزون بر 565 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 908 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس بودند که از این میزان بازارهای اول و دوم در مجموع 434 میلیون سهم به ارزش 678 میلیارد ریال را به خود اختصاص دادند.

نماد «ذوب» امروز با معامله 55.7 میلیون سهم، بیشترین حجم معامله را به نام خود ثبت کرد و نماد «اپرداز» بالاترین ارزش معاملات را به میزان 60 میلیارد ریال تجربه کرد.

نماد شرکت ذوب‌آهن اصفهان ضمن آنکه حجم معاملات بالایی را شاهد بود، اولین نماد پربازدید نیز لقب گرفت و موجب بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس به میزان بیش از یک واحد شد.

در نهایت شاخص کل فرابورس با رشد نزدیک به یک واحدی جایگاه خود ارتفاع 933 واحدی را افزایش داد و در نزدیکی پله 934 واحد ایستاد.

نمادهای «شراز»، «میدکو» و «زاگرس» سه نمادی بودند که تا سطح حداکثر یک واحد تاثیر مثبت بر این نماگر بازار داشتند.

نگاهی به صنایع فرابورسی نیز نشان می‌دهد گروه‌های شیمیایی، استخراج زغالسنگ، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدینی به جز قند و شکر در اغلب نمادها معاملاتی مثبت و رو به بالا را تجربه کردند.

روز جاری همچنین شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان در جریان معاملات بازار بودیم، اگرچه پایان بازار نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، توکا رنگ فولاد سپاهان، فارسیت اهواز و کی بی سی جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه مورخ 16/02/1396 متوقف شدند.

همچنین در تابلو ب بازار پایه سهامداران شاهد نقل و انتقال افزون بر 124 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 205 میلیارد ریال بودند و به ترتیب نمادهای «خصدرا» و «لکما» در صدر این تابلو به لحاظ ثبت بیشترین ارزش و حجم معاملات ایستادند.

از طرفی خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن روز جاری حدود 40 میلیارد ریال اوراق تسه را معامله کردند. اوراق تسه فروردین 96 با معامله 18 هزار ورقه بیشترین حجم معامله را در این تابلو تجربه کرد. همچنین قیمت این اوراق در بازه 621 تا 738 هزار ریال دادوستد شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز، اوراق مشارکت گلگهر 3 با معامله حدود 829 میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا