تداوم سبز پوشی تالار حافظ؛

58 قدم تا قله 80 هزار واحدی باقیست

58 قدم تا قله 80 هزار واحدی باقیست

امروز گروه های خودرو، فلزات اساسی و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز دوشنبه شاخص کل بورس با رشدی 115 واحدی در 58 قدمی مرز 80 هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز دوشنبه بیش از یک میلیارد و 255 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد. ارزش مبادلات امروز به دو هزار و 280 میلیارد ریال رسید و در 74 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

همچنین امروز شاخص کل بورس 115 واحد رشد کرد و به رقم 79هزار و 942 رسید. به جز شاخص بازار اول که 62 واحد افت کرد امروز همه شاخص های بورسی، صعودی بودند.

نمادهای ارتباطات سیار، خدمات انفورماتیک، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران و آسان پرداخت پرشین با بیتشرین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند.

در مقابل نمادهای مپنا و پارس خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

همچنین امروز گروه های خودرو، فلزات اساسی و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای افست، قند اصفهان، صنایع کاغذ سازی کاوه، شکر شاهرود، گروه صنایع بهشهر ایران، باما و سیمان اصفهان بود.

در مقابل نمادهای سیمان خزر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، پارس سرام، سرما آفرین، لبنیات کالبر، کاشی تکسرام و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سرمایه گذاران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام قند اصفهان، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام نورد آلومینیوم، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و کیان بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام پاکسان، کاشی تکسرام، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق مشارکت رایان سایپا و واحدهای صندوق کیان بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز بانک تجارت با معامله بلوکی 287 میلیون سهمی به ارزش 190 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا