انتشارات بورس منتشر کرد؛

مسئولیت مدنی کارگزاران بورس

مسئولیت مدنی کارگزاران بورس

هدف از نگارش کتاب "مسئولیت مدنی کارگزاران بورس"، یافتن مبانی و تلقی قانون گذار از مسئولیت مدنی کارگزار بورس در قوانین و مقررات عام و خاص و ضمانت اجرای آنها است.

 

مسئولیت مدنی کارگزاران بورس، درصدد یافتن مبنا و مصادیق و آثار "حذف" یا "تجدید مسئولیت مدنی" کارگزار بورس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مسئولیت مدنی کارگزاران بورس، به قلم محمدرضا محمدی، در سه بخش تنظیم شده است.

بخش نخست، مفاهیم و انواع مسئولیت و دلالی را بیان می کند، سپس به مقایسه ماهیت حقوقی دلالی با نهادهای مشابهی نظیر اجاره اشخاص، وکالت، حق العمل کاری، جعاله و استیفاء می پردازد.

بخش دوم، نیز با دو فصل به بررسی "مبانی و شرایط مسئولیت مدنی کارگزار بورس" می پردازد. مباحث این فصل، راهنمای خوبی جهت مشخص شدن قواعد فقهی مسئولیت مدنی است و همچنین نظریه های موجود و موثر در خصوص مسئولیت مدنی را مورد بررسی قرار می دهد. در این بخش طی سه مبحث ارکان مسئولیت مدنی انواع ضرر مادی و معنوی، افعال زیان بار و رابطه سببیت مورد بررسی قرار می گیرد.

بخش سوم، "اسباب و آثار مسئولیت مدنی کارگزار بورس"، مباحثی مانند دلایل موافقان و مخالفان، شروط کاهش و عدم مسئولیت، آثار آن ها و متعاقبا امکان یا عدم امکان تعدیل وجه التزام در مسئولیت مدنی کارگزار بورس مورد مطالعه قرار می گیرد. همچنین شیوه های جبران ضرر مادی و معنوی (عینی، بدلی) نیز از مباحث دیگر این بخش است.

علاقه‌مندان می‌توانند مسئولیت مدنی کارگزاران بورس را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن: 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا