قالیباف اصل:

۲۰ شرکت خصوصی و ۲ صنعت جدید امسال بورسی می‌شوند

۲۰ شرکت خصوصی و ۲ صنعت جدید امسال بورسی می‌شوند

برنامه ریزی برای پذیرش 20 شرکت جدید و به همین نسبت برای اوراق بهادار جدید در بورس تهران در دستور کار قرار گرفته که در این بین دو صنعت جدید به بازار سهام اضافه خواهند شد. بر این اساس اگر سهام تامین سرمایه و همچنین هتل هما در بورس عرضه شوند، دو صنعت جدید به صنایع بورسی اضافه خواهند شد.

یک مقام مسئول با بیان اینکه در صورت بهبود قیمت‌ها در بازار سهام، عرضه اولیه سهام «به‌ پرداخت ملت» و سایر عرضه‌های اولیه کلید زده می‌شود، گفت: بورس تهران اوراق بدهی ارزی را به منظور کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی پیش خواهد برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از خبرگزاری فارس، مدیر عامل بورس و اوراق بهادار تهران در این خصوص گفت: شرکت به پرداخت ملت باید طبق دستور العمل افشاء آخرین اطلاعات مالی خود را به طور کامل به بورس ارسال کند که در این صورت می‌توان بر روی عرضه اولیه سهام آن فکر کرد.

حسن قالیباف اصل با بیان اینکه هم اکنون نماد معاملاتی این شرکت بر روی تابلوی معاملات بورس تهران درج شده است، عنوان کرد: در سال گذشته به خاطر ضعف نقدینگی و وضعیت بازار سهام و همچنین پایین بودن قیمت‌ها ، سهامداران  عمده رغبت چندانی برای عرضه نداشتند، از این رو چنانچه وضعیت بازار سهام امسال مناسب شود و فرصت های عرضه اولیه فراهم شود ناشر به پرداخت و سایر شرکت‌ها در بورس سهام خود را عرضه خواهند کرد.

وی با اشاره به 40 پرونده پذیرش شرکت‌های خصوصی جدید در سال قبل گفت: برنامه ریزی برای پذیرش 20 شرکت جدید و به همین نسبت برای اوراق بهادار جدید در بورس تهران در دستور کار قرار گرفته که در این بین دو صنعت جدید به بازار سهام اضافه خواهند شد. بر این اساس اگر سهام تامین سرمایه و همچنین هتل هما در بورس عرضه شوند، دو صنعت جدید به صنایع بورسی اضافه خواهند شد.

وی در برابر این پرسش که بورس تهران با توجه به رکود کسب و کار چه کمکی به رشد سودآوری شرکت ها خواهد کرد، گفت: رشد سودآوری پایدار در بنگاه‌های اقتصادی به واسطه تولید و ظرفیت‌های شرکت‌ها است که باعث تداوم سودآوری ها می شود. بخش دیگری از آن نیز مربوط به تورم سالیانه است که به این رشد کمک می‌کند. در حال حاضر اگر رشد اتفاق می‌افتد ناشی از طرح‌های توسعه‌ای جدید، سرمایه گذاری‌ها و بهره‌وری این شرکت ها است.

مدیر عامل بورس تهران ادامه داد : وظیفه بازار سرمایه کمک به تامین مالی شرکت ها است . باید بتوان به شرکت هایی که طرح های توسعه ای و پروژه های جدید دارند از طریق افزایش سرمایه ، انتشار اوراق بدهی، اوراق مشارکت ارزی و یا تامین مالی از طریق بازار های سرمایه بین‌المللی به افزایش سودآوری ها و بهبود تولید و اشتغال آنها از مجرای بورس کمک کرد.

وی افزود: گزارش های طرح اوراق مشارکت ارزی در سال گذشته از سوی بورس تهران تدوین و به وزارت اقتصاد،سازمان برنامه و بودجه،بانک مرکزی و سازمان بورس ارسال شد و حتی در اواخر سال قبل با بانک مسقط جلسه ای در این زمینه برگزار شد و در حال حاضر این کار در حال پیگیری است که برای دولت و شرکت‌های خصوصی می‌تواند مناسب باشد.

مدیر عامل بورس تهران با اشاره به نرخ نامناسب تامین مالی در اقتصاد ایران گفت: نرخ هزینه تامین مالی با وجود کاهش نرخ تورم همچنان نامناسب بوده و یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش نرخ پول یا سرمایه‌گذاری در کشور تامین مالی خارجی است، ضمن اینکه استانداردهای گزارشگری مالی شرکت ها نیز در این زمینه باید ارتقاء یابد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا