هاشمی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

حرکت همایش سنگ‌آهن به سمت بین‌المللی شدن

حرکت همایش سنگ‌آهن به سمت بین‌المللی شدن

گروه معادن >سنگ آهن - عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران گفت: سومین همایش بین‌المللی سنگ‌آهن ایران اهداف مختلفی را دنبال خواهد کرد. استفاده از شرایط سیاسی جدید حاکم بر کشور یعنی پساتحریم فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های معدنی، جذب سرمایه و همچنین راه پیدا کردن به بازارهای جدید به ویژه برای سنگ‌آهنی‌ها خواهد بود.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره ارزیابی فضای سومین همایش سنگ‌آهن ایران در شرایط پساتحریم اظهار کرد: هم‌اکنون در شرایط پساتحریم هستیم و باید تمامی تلاش خود را برای استفاده بهینه از این فرصت بکار گیریم.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود همایش سنگ‌آهن به سمت بین‌المللی شدن پیش می‌رود، کاملا صحیح است و نشان از طی کردن مسیر درست برای رشد و ترقی دارد. هم‌اکنون انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در همه مجامع شناخته شده و به عنوان یک مرجع مورد قبول همگان است.

به گفته هاشمی با وجود مناسب نبودن بازار سنگ‌آهن، همایش امسال به شکل قابل قبولی و مفیدی برگزار می‌شود.

عضو علی‌البدل هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در پاسخ به اینکه برگزاری همایش تا چه حد می‌تواند به حل مشکلات و مسائل موجود در حوزه سنگ‌آهن کمک کند؟ بیان کرد: اینکه برگزاری همایش تا چه حد بتواند، اثرات مثبت و قابل قبولی داشته باشد، بسته به شرایط مختلفی است. در وهله نخست باید دید مسئولان و کسانی که در حوزه سنگ‌آهن تصمیم‌گیرنده هستند تا چه حد انجمن را به شکل جدی در نظر می‌گیرند. البته این موضوع تنها به سنگ آهنی‌ها محدود نمی‌شود و باید دیگر افراد نیز حمایت لازم را از همایش داشته باشند. البته به نظر می‌رسد حمایت‌ها از همایش امسال نسبت به دوره‌های قبلی بهبود یافته است.

وی معتقد است که بخش‌های دولتی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند، می‌توانند با حمایت از این بخش فعال به رشد و توسعه آن کمک کنند. بازار کنونی شرایط مناسبی ندارد اما برگزاری این همایش می‌تواند کمک موثری برای رفع اتفاقات و رویدادها و مسائل مختلف در حوزه سنگ آهن باشد.

هاشمی افزود: یکی از برنامه‌ها و راهکارهایی که می‌تواند به بخش معدن و به خصوص سنگ آهن کمک کند، درباره عوارض صادراتی است. در این زمینه دولت به شکل مستقیم وارد عمل شده و آن‌را معین می‌کند. حال اگر برای این موضوع که از اهمیت بالایی برخوردار است از انجمن و هیات مدیره سنگ آهن که خود از نزدیک با این مسائل درگیر بوده و آن‌را لمس می‌کنند، وارد مذاکره شوند به طور حتم نتیجه خوبی خواهد داشت.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا