رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۴۱ پروانه بهره برداری و گواهی اکتشاف معدن در استان سمنان صادر شد

۴۱ پروانه بهره برداری و گواهی اکتشاف معدن در استان سمنان صادر شد

دامغان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۴۱ پروانه بهره برداری و گواهی کشف در بخش معدن این استان خبر داد و گفت: ۵۱۳ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

بهروز اسودی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال شهرستان دامغان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سالجاری در حوزه معدن ۱۸ پروانه بهره‌برداری با ۴۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان سمنان صادرشده است.

وی افزود: زمینه اشتغال ۹۲ نفر با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری در استان پهناور و معدنی سمنان فراهم آمده است.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان بابیان اینکه این استان با استخراج سالانه ۱۶ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن و غیره است، اظهار داشت:  ۵۱۳ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که ۱۰ تا ۱۵ درصد در حال تجهیز و ۶۰ تا ۶۵ درصد دیگر دارای فعالیت استخراج دائم و بقیه به‌صورت فصلی فعالیت دارند.

اسودی با بیان اینکه استان سمنان رتبه نخست کشوری را در وجود مواد معدنی دارد، افزود: عدم اکتشافات عمقی، بحث دانش‌بنیان و عدم فرآوری از مهم‌ترین مشکلات موجود در بخش معدن استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۲۱۱ مجوز صنعتی صادر شد که از این تعداد ۱۵۴ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این نشست ایجاد اشتغال پایدار را مهمترین دغدغه مسئولان این شهرستان ذکر کرد و افزود: همه مدیران شهرستان باید ضمن حمایت جدی از سرمایه‌گذاران برای شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی اشتغال‌زا مشکلات، موانع و پیچ‌وخم‌های بروکراسی اداری را برای آنان تسهیل کنیم.

علی‌اصغر مجد اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی با تنگنا و فشارهای زیادی در حال فعالیت هستند که باید به‌صورت مؤثر و جدی از آنان حمایت و پشتیبانی شود.

در این جلسه که همچنین عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت مقرر شد مشکلات شرکت رویال پلاستیک پود برای طرح و بررسی در کمیته رفع موانع تولید استان سمنان به استانداری منعکس و مشکلات میلاد گستر دامغان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مشکلات یو پی‌وی‌سی از سوی فرمانداری و از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور مالیاتی شهرستان دامغان پیگیری شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا