تحول اقتصادی ذوب‌آهن اصفهان با اجرای پروژه های بهبود

تحول اقتصادی ذوب‌آهن اصفهان با اجرای پروژه های بهبود

دنیای معدن -به مناسبت عید بعثت حضرت رسول اکرم (ص) آیین جشنی با حضور مهندس احمد صادقی مدیرعامل و جمعی از دیگر مسئولین شرکت دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه در تالار آهن شرکت برگزار شد .


در این آیین که با برنامه های متنوع فرهنگی همراه بود ،‌مهندس صادقی طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید مبعث ،‌ به اهمیت و فضیلت این روز بزرگ در دین اسلام پرداخت و گفت : روز مبعث بسیار پر خیر و برکت است زیرا خداوند متعال بزرگترین نعمت خود را بر انسان ها نازل کرد و همه ما باید با عمل به نعمت و بهره گیری از آن شاکر خداوند باشیم. در این روز خداوند به انسان ها افتخار داد که صاحب دینی شوند که اساس آن قرآن است و انشاا... از آن بهره بگیریم . 
مدیرعامل شرکت در ادامه سخنان خود  به برنامه ها و استراتژی های اصلی شرکت در سال جاری پرداخت وگفت : ذوب آهن اصفهان چند فعالیت عمده را در اولویت قرار داده است تا شاهد تحول اقتصادی در این شرکت در سال 96 باشیم . در واقع با اجرای این پروژه ها ، این مجتمع عظیم صنعتی متحول شده و به لحاظ شرایط اقتصادی با سال گذشته قابل مقایسه نخواهد بود. 
وی در تشریح این فعالیت ها گفت : مهمترین پروژه ای که در پیش رو داریم و ارزش اقتصادی بسیاری برای شرکت دارد ،‌برنامه ریزی برای کاهش HMR یا چدن مذاب در کنورتورها است . برنامه ریزی برای افزایش FE سنگ آهن مورد استفاده در کوره بلند دیگر پروژه مهم ذوب آهن است که تاثیر اقتصادی آن بسیار چشمگیر است . یکی دیگر از پروژه های اصلی ، طرح تزریق پودر زغال به کوره بلند (PCI)است که خوشبختانه این طرح آغاز شده است و امسال به بهره برداری می رسد . این طرح نقش مهمی در کاهش مصرف کک و درنهایت قیمت تمام شده محصولات دارد .
 مدیرعامل شرکت اظهار داشت : در راستای تولید اقتصادی شرکت گام های موثر بسیاری با همکاری بخش های مختلف برداشته شد که ثمره آن کاهش هزینه ها و رسیدن زیان شرکت به حدود عدد صفر بود ، این عوامل سود عملیاتی را برای شرکت در پی داشت و سبب شد منحنی قیمت تمام شده شرکت سیر نزولی یابد و به قیمت سایر شرکت های فولادی نزدیک شود.اما همچنان قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن از سایر شرکت های فولادی بالاتر است که باید اصلاح شود.
وی در خصوص اصلاح ساختار مالی شرکت به عنوان یک مبحث کلیدی خاطر نشان کرد : با اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت ، هزینه های مالی را کاهش می دهیم و این امر در بهبود شرایط اقتصادی ذوب آهن نقش مهمی دارد .
مدیرعامل ذوب آهن ،  تولید محصولات جدید وبا ارزش افزوده بالاتر و صادرت آنها را از دیگر استراتژی های مهم ذوب آهن در سال جدید عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که با تولید این محصولات از جمله تیرآهن بال پهن و سایر محصولات صادراتی ، روند درآمد وسودآوری این شرکت بهبود یابد . 
مهندس صادقی با اشاره به اینکه سال جدید به تدبیر مقام معظم رهبری ، سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده است ، گفت : ذوب آهن اصفهان با تمام وجود در تلاش است تا در راستای اقتصاد مقاومتی ، ضمن حفظ اشتغال و حفظ صنایع و معادن وابسته ،  جایگاه خود را در عرصه جهانی و داخلی تحکیم بخشد .
وی در ادامه سخنان خود به ضرورت بهره گیری بیشتر از تعالیم والا و ارزشمند اسلام برای پیشرفت در همه ابعاد تاکید نمود و افزود : غرب با دین اسلام مشکل دارد و از مسلمان بودن انسان ها ناراحت است لذا تمام قدرت خود را به کار گرفته که آن را از بین ببرد .  آنها طی سالیان گذشته در این خصوص برنامه داشتند که دین وبه ویژه اسلام را در جامعه بشری کمرنگ نمایند . در حالی که دین ما اصل سیاست ، اعتقاد و اراده ما محسوب می شود و با این اعتقاد می توانیم به حقیقت برسیم . 
مدیرعامل شرکت تصریح کرد : با انقلاب ، دین را پا بر جا و مستحکم نگه داشتیم و به دنیا ثابت نمودیم شکرگذار نعماتی هستیم که خداوند به ما عطا نموده است . اصل جمهوری اسلامی ، دین ، اعتقاد و رفتار ارزشی ما است و باید همه امورات را با دین تطبیق دهیم. 
وی گفت : تحت فشار شدید دنیا هستیم آنها با تحریم ها ، فشار اقتصادی زیادی بر کشور وارد نمودند تا ایران را با بحران جدی همراه نمایند . این فشار اقتصادی به مشکلات کارخانه دامن زد و آنها را افزون تر نمود اما با تمام مشکلات،‌ اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دادیم تا از این برند صنعتی تمام قد دفاع نماییم . 
مدیرعامل ذوب آهن تاکید کرد : همه ما باید تا آخرین ذره وجود تلاش نماییم که ارزش ها حفظ شود.  باید بدانیم جبهه جنگ ما امروز تغییر کرده و به عرصه اقتصادی آمده است . در حال حاضر جبهه اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اقتصاد اساسی ترین کاری است که اگر فراموش شود ، مردم در تنگنا قرار می گیرند .
 
مهندس صادقی ادامه داد : اقتصاد مقاومتی به معنای تسلیم شدن و تحمل درد و رنج نیست بلکه مقاومت یعنی ایستادگی ، تلاش و کوشش در جهت دستیابی به پیشرفت و جایگاه والاتر در عرصه های بین المللی . 
مدیرعامل شرکت اظهار کرد : خداوند متعال به ما تکلیف کرده است که خدمت نماییم و باید در مقابل این تکلیف جوابگوباشیم . اگر پست و سمتی می گیریم اصل را خدمت به مردم قرار دهیم و در این راستا از هیچ تلاشی فرو گذاری نکنیم .
 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا