کسب گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی توسط ذوب آهن اصفهان

کسب گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی توسط ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن -ذوب آهن اصفهان موفق به اخذ گواهینامه استاندارد معیار مصرف انرژی جهت فرایندهای تولید آهن و فولاد مطابق با استاندارد ملی 9653 از سازمان ملی استاندارد گردید.

مهندس حسن خزاعی مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت ، با اعلام این خبر گفت : با تلاش و پیگیری این مدیریت ، ذوب آهن اصفهان موفق به اخذ گواهینامه استاندارد معیار مصرف انرژی برای سال های 1392 و 1393 از سازمان ملی استاندارد گردید.

وی مراحل فرایند دریافت این گواهینامه را اینگونه بیان نمود : معرفی شرکت معتمد از طرف سازمان ملی استاندارد جهت انجام بازرسی فنی انرژی ، هماهنگی و برنامه ریزی جهت اجرای بازرسی ، اجرای بازرسی ، تهیه و ارسال اطلاعات مورد نیاز جهت تهیه گزارش بازرسی فنی انرژی توسط شرکت معتمد سازمان ملی استاندارد ( از جمله اطلاعات مصارف حامل­های انرژی کلیه بخش های تولیدی به صورت ماهیانه ، گزارش میزان تولید محصولات به صورت ماهیانه، ارزش حرارتی،  نمونه قبوض و ... ) ، بررسی اطلاعات  توسط شرکت معتمد و تهیه گزارش بازرسی شامل محاسبات شدت مصارف حامل­های انرژی و مقایسه با استاندارد ملی 9653 " استاندارد معیار مصرف انرژی در فرایندهای تولید آهن و فولاد" ، ارسال گزارش بازرسی و اعلام انطباق شدت مصارف حامل های انرژی بر اساس معیارهای پذیرش استاندارد به سازمان ملی استاندارد توسط شرکت معتمد ، بررسی مجدد گزارش و محاسبات انجام شده توسط سازمان ملی استاندارد و صدور گواهینامه انطباق .

وی در خصوص استاندارد 9653  تصریح کرد : این استاندارد با محوریت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ، شرکت سامان انرژی ( به عنوان مشاور) و همکاری مدیریت های امورفنی بهره برداری، انرژی و بهینه سازی سوخت ، صنایع (از ذوب­آهن اصفهان) و سایرسازمان­های مرتبط برای تعیین معیار مصرف انرژی در صنعت فولاد تدوین گردید.

مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت ضمن تبریک اخذ این گواهینامه به کلیه پرسنل ذوب­آهن بیان کرد : اخذ این گواهینامه آغازی بر فعالیت های گسترده تر در زمینه بهینه سازی مصارف حامل­های انرژی در سطح کارخانه به شمار می رود.

مهندس خزائی اظهار امیدواری کرد : به زودی مقدمات استقرار سیستم مدیریت انرژی مطابق با استاندارد ISo-50001 در سازمان فراهم گردد و مباحث مربوط به استفاده بهینه از مصارف انرژی در کلیه سطوح سازمان جاری گردد.

وی از زحمات واحد بهینه سازی مصرف انرژی که نقش محوری را در اخذ این گواهینامه داشتند تشکر و قدردانی ویژه نمود و از همکاری مدیریت های امور فنی بهره­برداری، صنایع، کیفیت و همراهی سایر بخش­های تولیدی و پشتیبانی قدردانی کرد.

مهندس مهدی کرمی کارشناس بهینه سازی مصرف انرژی نیز ضمن ابراز خرسندی از اخذ این گواهینامه و تبریک به همکاران، از همکاری بخش های مختلف کارخانه در این راستا تشکر نمود. وی گفت :  پروسه بازرسی معیار مصرف انرژی برای اولین بار در کارخانه انجام شد که با همت و همکاری جمعی توانستیم کلیه مراحل اخذ گواهینامه را با موفقیت به اتمام رسانیم وگواهینامه مذکور را دریافت نماییم.همچنین بازرسی معیار مصرف انرژی برای سال 1394 نیز به انجام رسیده و هم اکنون مراحل اخذ گواهینامه در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم در سال 94 نیز موفق به اخذ این گواهینامه شویم.

وی بازرسی فنی انرژی بخش های تولیدی و پشتیبانی توسط کمیته های تخصصی انرژی هر بخش را از برنامه های مدیریت انرژی در سال جاری عنوان نمود و از کلیه بخش ها درخواست کرد که بازرسی ها با کیفیت مطلوب و مطابق گراف صورت گیرد.

وی اهداف اصلی این بازرسی ها را کاهش اتلافات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای استفاده بهینه از حامل های انرژی عنوان نمود و اظهار داشت : برگزاری جلسات منظم با کمیته های تخصصی انرژی هر بخش از دیگر برنامه های سال جاری می باشد که برای آن برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

مهندس کرمی با اشاره به این که صرفه جویی در تمام زمینه ها از اهداف کلان مدیریت عالی شرکت در سال جاری می باشد اظهار امیدواری کرد که با تکمیل پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی و سایر اقدامات در سال جاری شاهد کاهش هر چه بیشتر شدت مصارف حامل های انرژی باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا