گزارش روز؛

گروه های کوچک مورد توجه فعالین بازار

گروه های کوچک مورد توجه فعالین بازار

درگروه های فلزی و معدنی تنها نمادهای فولاژ، وتوکا، ذوب، فنور، فروس و فنوال صف خرید، نمادهای کچاد، میدکو، فباهنر، فخوز و فملی مثبت بودند و مابقی هم گروهی ها منفی دنبال شدند.

 

گروه خودرویی شروعی متعادل داشتند اما همچنان نمادهای خموتور و خفنر با صف خرید همراه بودند و با گذشت زمان نمادهای خاور، خگستر و خودرو نیز با افزایش تقاضا مواجه شدند، به طوریکه نماد خاور به صف خرید رسید اما سایر هم گروهی ها منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه حمل و نقل با فشار عرضه ها و دادوستدهای منفی مواجه بودند تا جایی که نماد حپترو با صف فرش به کار خود پایان داد همچنین در شروع بازار نماد توریل با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی سود 95 متوقف شد.

 درگروه بانکی با افزایش تقاضا، تحرکات و معاملات مثبت اکثر نمادها بخصوص نمادهای وتجارت (صف خرید پرحجم آن) و وبملت در شروع بازار مواجه شدیم که از نزدیک شدن به زمان بازگشایی طولانی مدت نماد وبصادر حکایت داشت در ادامه بازار نیز نمادهای وبملت و وپست به جمع صف خرید گروه مذکور پیوستند. گروه لیزینگی منفی دنبال شدند اما در اواخر بازار نمادهای وایران و ولصنم با جهش قیمتی، صف خرید شدند.

نماد شپلی، صف خرید و نمادهای مارون، فارس و پارسان معدود نمادهای مثبت گروه شیمیایی طی دادوستدهای امروز بودند و سایر هم گروهی ها منفی دنبال شدند در آنسو و در گروه های پالایشگاهی و روانکارها نیز معاملاتی منفی را نظاره گر بودیم. در شروع بازار نماد شاوان 95 متوقف شد. رئیس اداره نظارت برناشران فرابورسی اعلام کرد: توقف نماد این شرکت به دلیل تغییر با اهمیت در طبقه بندی سرفصل حساب ها بود که پس از ارائه توضیحات و اطلاعات تکمیلی نسبت به بازگشایی نماد اقدام خواهد شد. تعداد 3 میلیارد و 853 میلیون و 999 هزار سهم معادل 27.92 درصد سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس از طرف سازمان تامین اجتماعی به صورت یکجا، نقد و یا اقساط به قیمت پایه هر سهم 4،841 ریال عرضه و معامله شد که طبق شنیده ها توسط بانک رفاه خریداری شده است (تهاتر بابت بدهی). در اخبار امروز استاندار هرمزگان از بهره برداری پالایش نفت ستاره خلیج فارس و صبا فولاد در روز جاری خبر داد.

درگروه های فلزی و معدنی تنها نمادهای فولاژ، وتوکا، ذوب، فنور، فروس و فنوال صف خرید، نمادهای کچاد، میدکو، فباهنر، فخوز و فملی مثبت بودند و مابقی هم گروهی ها منفی دنبال شدند.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا منفی بودند و تنها نمادهای ثالوند، ثنوسا، وساخت، ثمسکن (با صف خرید) ذوب و ثرود مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. نماد سهگمت پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نمادهای ثشرق و سخاش با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.

در گروه لاستیک سازی نماد های پکویر و پسهند پس از رشدی مناسب، با افزایش عرضه ها مواجه شدند که معاملات پرحجم نماد پکویر و عرضه های مکرر صف خرید آن و تشکیل صف فروش نماد پسهند را درپی داشت این در حالی بود که سایر هم گروهی ها نیز منفی دنبال شدند. از دلایل اقبال اخیر گروه مذکور ادامه افت قیمت کائوچو (ماده اولیه واحدهای تولیدی این صنعت) در بازارهای جهانی را می توان عنوان نمود. در آنسو، نماد پلاسک پس از استراحت و اصلاحی کوتاه با افزایش تقاضا و تجربه معاملاتی پرحجم، صف خرید شد تا شایعه اعلام تعدیل مثبت شرکت و فروش دارایی های غیر مولد آن رنگ و بوی جدی تری به خود بگیرد.

در گروه های بنیادی محور دارویی و آی تی با صف های خرید نمادهای دروز، دفرا، دعبید، دسینا، مرقام و رانفور، دادوستدهای مثبت نمادهای پخش، دلقما، دیران، دابور، دلر، دپارس و مفاخر و معاملات متعادل و منفی سایر هم گروهی ها مواجه شدیم. همچنین در حالی با صف خرید نماد اپرداز مواجه شدیم که استراحت و اصلاح این نماد پربازده کمتر از یک ساعت به طول انجامید و با رشد قیمتی به کار خود پایان داد یکی از دلایل اقبال چشمگیر نماد مذکور، افزایش سرمایه 200 درصدی آن از محل سود انباشته  است.

در گروه غذایی نمادهای غچین، غشاذر، غگلستا، غگرجی، بهپاک، غدم و غدیس با صف خرید، نمادهای غپینو، غمینو و غشان مثبت و مابقی هم گروهی ها منفی دنبال شدند در آنسو و در گروه قندی با افزایش تقاضا، رشد قیمتی و صف های خرید اکثر نمادهای گروه مواجه شدیم این در حالی است که گروه مذکور گزارش های مطلوبی را منتشر کرده اند و با تصویب و اجرای کاهش تعرفه واردات به 20 درصد شاهد بهبود بیشتر شرایط سودآوری واحدهایی می شویم که فعالیت بازرگانی نیز دارند.

در گروه کاشی سرامیک نمادهای کساوه و کلوند با صف خرید و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی منفی همراه بودند این در حالی بود که نماد پربازده کترام با جمع آوری مکرر صف فروش مواجه شد و معاملاتی پرحجم را تجربه کرد موضوعی که جابجایی سهامداران قدیمی با سهامداران جدید و تازه نفس، کسب انرژی برای رشد قیمتی مجدد سهم را ایجاد کرده است اما باید در نظر داشت بواسطه رشد قابل توجه نماد مذکور در هفته های گذشته همچنان پرریسک ارزیابی می شود. نماد چافست پس از اعلام تعدیل پیش بینی سود و شفاف سازی مربوطه با رشد حدود 5 درصدی و در ادامه با صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای وبملت و شبندر با رشد حدود 29 واحدی به ارتفاع 79,785  رسید که در این بین نمادهای شپنا و فخاس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا