نماینده مردم کرمان در مجلس:

مشکل تأمین آب پروژه فولاد شهرستان راور برطرف شد

مشکل تأمین آب پروژه فولاد شهرستان راور برطرف شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از برطرف شدن مشکل تأمین آب پروژه فولاد شهرستان راور خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، جلسه مشکل تأمین پروژه آب فولاد راور با حضور بختیاری مدیرکل آب منطقه ای کرمان، میرصادقی فرماندار, اژدری شهردار و کاربخش مدیر آب شهرستان راور و اکبری مدیرشرکت کاوند نهان زمین و مجری پروژه طرح فولاد راور در محل دفتر پورابرهیمی مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه گزارش اولیه نحوه تأمین آب برای احداث کارخانه و همچنین نحوه منابع آبی برای فاز اول طرح فولاد به ظرفیت تولید 105 هزار تن فولاد اسفنجی مورد بحث قرار گرفت.

با توجه به گزارش کاملی که توسط مدیر آب شهرستان راور ارائه گردید موضوع بحث تأمین آب بر اساس صدور حفر چاه جدید توسط وزارت صنعت و معدن مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد با توجه به برنامه زمان بندی حفر چاه جدید برای تأمین آب طرح مذکور با توجه به مکان یابی که توسط آب منطقه ای استان کرمان در دشت راور انجام می پذیرد. مد نظر قرار گیرد و عملیات تأمین آب رسانی به پروژه مذکور انجام شود.

همچنین مقرر گردید، فرماندار راور موضوع بحث هماهنگی با منابع طبیعی برای تعیین تکلیف سند محل احداث حفر چاه را در دستور کار قرار دهد.

در ادامه این جلسه دکتر پورابراهیمی با اشاره به محرومیت و مشکلات اشتغال جوانان شهرستان راور بر تسریع حل مشکل تأمین آب پروژ کک سازی راور و جلوگیری از هرگونه خلل در عملیات اجرای پروژه مذکور تاکید کرد.

نماینده کرمان در مجلس افزود: تاکنون جلسات متعددی برای راه اندازی مجموعه پروژه آهن اسفنجی و کک سازی راور با حضور مدیران ارشد مجموعه گل گهر، مدیران استانی و مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار گردید تا هر چه سریعتر شاهد افتتاح این پروژه که سال ها معطل مانده بود باشیم.

وی با اشاره به مشکل آب رسانی به این مجموعه اظهار داشت: با توجه به اقدام های صورت گرفته و جلسه ای که با همین منظور تشکیل گردید مقرر شد نسبت به جابجایی حفر چاه به محل مورد تقاضا با همکاری شرکت آب منطقه ای کرمان صورت پذیرد تا از این طریق مشکل آب رسانی به این پروژه حل شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای تسریع در پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهیم کرد و موضوع بحث در خواست مجوز ایجاد واحد صنعتی موازی با اقدامات استان از طریق وزارت نیرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا