گسترش اکتشافات با همراهی دنیا

گسترش اکتشافات با همراهی دنیا

گروه اكتشاف و زمين شناسي - در سال‌های اخیر معادن مس در تمام دنیا با چالش‌های چندی روبه‌رو شده‌اند. ازجمله مهم‌ترین این چالش‌ها، کاهش احتمال اکتشاف ذخایر بزرگ مس که نزدیک به سطح بوده و عیار بالایی داشته باشند، است. از سوی دیگر، عیار متوسط مس در معادن فعال دنیا و ایران کم شده است. این چالش‌ها باعث شد شرکت ملی صنایع مس ایران، استراتژی اکتشاف خود را تغییر دهد.

به گزارش ماین نیوز، به نقل از مس پرس، در سال‌های اخیر معادن مس در تمام دنیا با چالش‌های چندی روبه‌رو شده‌اند. ازجمله مهم‌ترین این چالش‌ها، کاهش احتمال اکتشاف ذخایر بزرگ مس که نزدیک به سطح بوده و عیار بالایی داشته باشند، است. از سوی دیگر، عیار متوسط مس در معادن فعال دنیا و ایران کم شده است. این چالش‌ها باعث شد شرکت ملی صنایع مس ایران، استراتژی اکتشاف خود را تغییر دهد.

در استراتژی نوین اکتشافات، شرکت مس استفاده از تجارب مشاوران بین‌المللی، اکتشاف کانسارهای پنهان، اگزوتیک و اسکارن، به‌کارگیری روش‌های نوین اکتشافی، تنوع‌بخشی به مواد معدنی هدف و حمایت از بخش خصوصی را هدف قرار داده است.

در راستای این استراتژی، فعالیت‌های اکتشافی جدید شرکت مس با مشارکت مجموعه‌های معتبر اکتشافی بین‌المللی مانند Reservoir کانادا، JOGMEC ژاپن و IMB گرجستان با تمرکز بر کانسارهای پنهان، اگزوتیک و اسکارن صورت می‌پذیرد. علاوه بر این، در حوزه اکتشاف از توان علمی دانشگاه UBC کانادا و دانشگاه‌های تبریز و کرمان استفاده می‌شود.

شرکت مس همچنین علاوه بر تکمیل اطلاعات اکتشافی معادن فعال، عملیات اکتشافی ناحیه‌ای و پی‌جویی در پهنه‌های جدید را نیز آغاز کرده است که ازجمله آن می‌توان به عملیات اکتشافی در شمال غرب جیرفت، اکتشاف کانسارهای تیپ VMS در منطقه سیستان و بلوچستان و آغاز فعالیت‌های اکتشافی در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی و سمنان اشاره کرد.


منبع:مس پرس
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا