گزارش روز؛

گروه پالایشگاهی برمدارصعود

گروه پالایشگاهی برمدارصعود

با افزایش عرضه ها در گروه آی تی و دادوستدهای منفی اکثر نمادهای گروه شاهد تشکیل صف فروش نمادهای مداران، مرقام، آپ، رکیش و رتاپ بودیم ودر این بین صف خرید نمادهای افرا و رانفور قابل توجه بود.


در گروه خودرویی شاهد شروعی مثبت و پرتقاضا بودیم اما با گذشت زمان و با افزایش عرضه ها در اواسط بازار، نوسانات منفی برخی نمادهای گروه نمایان شد، این در حالی است که در اواخر بازار با موج جدیدی از تقاضا مواجه شدیم که در نهایت گروه مذکور را با دادوستدهای متعادلی مواجه ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آّبان، در این بین نمادهای خمحور، خموتور، خکاوه و خاور از اقبال بالاتری برخوردار بودند همچنین نماد خفنر پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه که بدون تقسیم سود نقدی بود با رشد چشمگیر حدود 40 درصدی و صف خرید به گردونه معاملات بازگشت. در گروه حمل و نقل نمادهای حسیر، حتوکا و حسینا مثبت، نمادهای حفارس و حپترو با صف فروش و مابقی هم گروهی ها متعادل اما با گرایشی منفی دنبال شدند.

در گروه سرمایه گذاری نماد سدبیر همچنان صف خرید، نمادهای وملت، واتی، وسبحان، گوهران، وتوسم و وگستر مثبت و نماد وبیمه با صف فروش دنبال شدند. افزایش تقاضا در گروه بیمه ای محسوس بود به طوریکه دادوستدهای مثبت اکثر نمادهای گروه و صف های خرید نمادهای ودی، کوثر، اتکای و البرز را درپی داشت همچنین در پایان معاملات نماد کوثر جهت برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد. سفیر ایران در آلمان از اتصال دو بانک ایرانی به بانک های اروپایی خبر داد و گفت: بانک سامان و خاورمیانه در حال مذاکره برای ایجاد شعب در اروپا هستند. در خصوص نماد متوقف وبصادر نیز یکی از مدیران سازمان بورس گفت: پس از ارائه مستندات از سوی ناشر بانک صادرات سازمان بورس خواستار تکمیل مدارک ارسالی و پاسخ به نامه‌ای در این زمینه از سوی هیات مدیره جدید «وبصادر» شده است. وی افزود: در صورت پاسخ ناشر بانک صادرات به نامه سازمان بورس و تکمیل مستندات درخواستی نماد معاملاتی این بانک به منظور بازگشایی در دستور کار ناظر بازار قرار خواهد گرفت.

شپلی نماد صف خرید و شسینا، شپترو، ساینا، و پارسان نمادهای مثبت گروه شیمیایی بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای شپاکسا، شکلر و شکربن به دلیل رشد سریع هفته های گذشته و فشار فروش به مراتب بیشتری از هم گروهی ها، صف فروش شدند در آنسو گروه های پالایشگاهی و روانکارها بر مدار صعود قرار داشتند و اکثرا دادوستدهای مثبتی داشتند تا جایی که نمادهای شپنا، شاوان، شبریز و شتران صف خرید را تجربه کردند.

درگروه های فلزی و معدنی نمادهای فروس، فنوال و کیمیا با صف خرید، نمادهای کاما، فاسمین، کنور، کبافق، میدکو، فولاد و فزرین مثبت و مابقی نمادها در کنار زغال سنگی ها منفی دنبال شدند همچنین نماد وتوکا پس از برگزاری مجمع فوق العاده تغییر سال مالی و ارائه اطلاعات پیش بینی سود با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و در ادامه صف خرید شد.

ساروم، سرود، کیسون، ثالوند، ثپردیس، ثامان و ثاژن از معدود نمادهای مثبت گروه های ساختمانی و سیمانی طی معاملات امروز بود و مابقی هم گروهی ها با دادوستدهای منفی دنبال شدند.

گروه برقی با ادامه صف خرید نمادهای بنیرو و بسویچ، معاملات مثبت نمادهای بالبر و بترانس و معاملات منفی نمادهای بکاب و بشهاب دنبال شدند. در گروه تجهیزاتی که اکثرا منفی بودند، نماد خصدرا پس از چند روز اصلاح، مجددا با افزایش تقاضا به صف خرید رسید این در حالی بود که به دلیل رشد بسیار چشمگیر ماه های گذشته و عدم رخداد بنیادی خاصی همچنان پر ریسک است.

با افزایش عرضه ها در گروه آی تی و دادوستدهای منفی اکثر نمادهای گروه شاهد تشکیل صف فروش نمادهای مداران، مرقام، آپ، رکیش و رتاپ بودیم در این بین صف خرید نمادهای افرا و رانفور قابل توجه بود

در گروه غذایی نمادهای غچین، غسالم، غگرجی، غگلستا، با صف خرید و نمادهای غدیس، غالبر، غشهداب، غلگلپا، غشادر و غفارس، غدشت، غشصفها و غمهرا با صف فروش همراه بودند همچنین نماد غفارس جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

دلر، دلقما، دعبید، دامین، دروز، دسبحا، دپارس، دیران، دابور، دسانکو، دشیمی، ددام، دارو، دفرا و کی بی سی، دبالک در گروه دارویی با معاملاتی مثبت مواجه بودند. پکویر، پسهند و پاسا نمادهای صف خرید گروه لاستیک سازی بودند در آنسو و در گروه محصولات کاغذی نیز نمادهای چکاوه و چکاپا با صف خرید مواجه بودند و نماد چکارن معاملاتی منفی داشت.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شتران و شپنا با رشد حدود 160 واحدی به ارتفاع 79,755رسید که در این بین نمادهای رمپنا و آپ بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا