مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

بانک های بزرگ اروپایی بار دیگر با ایران همکاری می کنند

بانک های بزرگ اروپایی بار دیگر با ایران همکاری می کنند

صالح آبادی به نسبت مطالبات غیرجاری بانک ها اشاره کرد و گفت: این نسبت روند کاهشی را در سال های اخیر طی می کند.


علی صالح آبادی امروز (شنبه) در نشست تخصصی بررسی وضعیت صنعت بانکی ایران و چهارمین همایش تجاری ایران و اروپا با ذکر شرایط امروز نظام بانکی ایران گفت: با توجه به تک رقمی شدن تورم و نرخ 15 درصدی سپرده ها، نرخ بازدهی سپرده ها به میزان حقیقی مثبت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، صالح آبادی به نسبت مطالبات غیرجاری بانک ها اشاره کرد و گفت: این نسبت روند کاهشی را در سال های اخیر طی می کند.

وی با اشاره به مهمترین اتفاقات در نظام بانکی پس از برجام گفت: بانک مرکزی بانک ها را ملزم کرد صورت های مالی را بر اساس 'آی اف آر اس' تنظیم کنند و امروز سامانه های مبارزه با پولشویی در نظام بانکی پیاده شده است.

صالح آبادی از اجرای واحد مدیریت ریسک و تطبیق با مقررات بانکی در نظام بانکی خبر داد و گفت: شیوه های اعتبارسنجی مشتریان برای مدیریت ریسک مطابق با مقررات بانک در حال اجراست.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، بر توسعه روابط تجاری ایران با اروپا تاکید کرد و افزود: این تجارت در دوره تحریم ها رو به کاهش بود که از سال گذشته میلادی این میزان مراودات تجاری رو به افزایش نهاده و بانک های بزرگ اروپایی بار دیگر با ایران همکاری می کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا