در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا عنوان شد:

اتصال 30 بانک ایرانی به سوئیفت

اتصال 30 بانک ایرانی به سوئیفت

افتتاح شعبات جدید بانک های ایران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمن اینکه خدمات مالی و امکانات ویژه از طریق سوئیف به بانک های ایرانی داده می شود و هم اکنون ۳۰ بانک ایرانی به سوئیفت وصل شده اند.


دیوید گیز رئیس بخش سیاست های تحریمی، سرویس اقدامات خارجی اروپا - بلژیک در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا گفت: برجام برای اروپا حائز اهمیت است و در مرحله اجرایی شدن برجام نیز این اتحادیه نقش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، وی تصریح کرد: در نتیجه توافق هسته ای و اجرای آن، فصل نوینی در روابط اتحادیه اروپا با ایران باز شده است و در عمل، آژانس بین المللی انرژی اتمی در سپتامبر ۲۰۱۶ راستی آزمایی کرد که ایران اقدامات خود را انجام داده و تحریم های هسته ای مرتبط بانکی و مالی ایران، برداشته شده و افتتاح شعبات جدید در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمن اینکه خدمات مالی و افتتاح ویژه از طریق سوئیف به بانک های ایرانی داده می شودبه طوری که هم اکنون ۳۰ بانک ایرانی به سوئیفت وصل شده اند.

گیز گفت: امکان صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی از ایران نیز فراهم است که این امر، فرصت سرمایه گذاری در این بخش را ایجاد کرده و همچنین فعالیت های مرتبط با کشتیرانی و حمل و نقل ایران مجاز و تجارت طلا و سنگ های ارزشمند نیز فراهم شده است.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی ایران امکان دسترسی به اسکناس های جدید را به دست آورده و افراد زیادی هم از فهرست تحریم ها خارج شده اند که همه اینها پیام های مثبتی است. بسیاری از کشورهای اروپایی هیات های تجاری و مالی را به ایران اعزام کردند که حضور آنها نشانگر تعامل با اروپا است. در سال ۲۰۱۶ روابط ایران و اروپا ۷۶ درصد رشد و اقتصاد ایران نیز رشد داشته که مورد ستایش صندوق بین المللی پول قرار گرفته است.

علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی نیز در همایش همایش تجاری و بانکی گفت: بررسی روند پیشرفت اصلاحات در نظام بانکی ایران برای تسریع در اتصال به نظام بین الملل از محورهای اصلی این همایش است و فرصت های سرمایه گذاری در ایران بویژه سرمایه گذاری در امور زیربنایی و نیز انرژی به مهمانان خارجی همایش معرفی می شود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی از اروپا به عنوان دومین شریک تجاری ایران پس از آسیا یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش ها بتواند در تسهیل فضای تجاری و بانکی دو طرف موثر باشد.

وی گفت: بانک مرکزی اقدام های مهمی را برای اتصال مجدد نظام بانکی ایران به نظام بین المللی در دستور کار قرار داده و از این رو انتظار می رود که همزمان با انجام این اقدام ها، مسیر برای توسعه روابط تجاری و بانکی هموارتر شود.

دیواندری با بیان اینکه رعایت الزامات و مقررات بین المللی و مقررات مبارزه با پولشویی یکی از پیش نیازهای اتصال مجدد نظام بانکی ایران به نظام بین الملل است ابراز امیدواری کرد: روابط بانکی ایران با سایر کشور ها مجددا به حالت گذشته بازگردد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا