۳۲ ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان ۲ میلیون تن است

۳۲ ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان ۲ میلیون تن است

دنیای معدن - رئیس صنعت و تجارت استان زنجان گفت: با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان ۲ میلیون تن است ابراز کرد: در حوزه صنعت مس معادن مس نسبتا خوبی در استان داریم که این معادن مس در شهرستان های زنجان٬ طارم و ماهنشان است.

ناصر فغفوری ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به تسهیلات در بخش سرمایه در گردش اظهار داشت: بخشی از تسهیلات سرمایه در گردش یکساله است و در پایان سال واحد تولیدی ملزم به پرداخت کامل آن است.

وی با اشاره به هدف پروژه اقتصاد مقاومتی در استان زنجان گفت: ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه مورد نیاز و توسعه صنعت فولاد و مس کشور برای تولید پایدار است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان افزود: در حوزه آهن و سنگ آهن 30 واحد داشتیم که بخش عمده آن در سال های گذشته از استان خارج می شد اما بعد از سیاست گذاری سال 93 تکمیل زنجیره فولاد و آهن جز طرح های اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان 2 میلیون تن است ابراز کرد: در حوزه صنعت مس معادن مس نسبتا خوبی در استان داریم که این معادن مس در شهرستان های زنجان٬ طارم و ماهنشان است.

فغفوری با اشاره به جواز واحد های مس در استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر برای 3 واحد فرآوری مس جواز صادر شده است و گروه جدیدی سرمایه گذار از چین وارد استان می شوند که 100 درصد دستگاه ها وارد شده و پیشرفت فیزیکی 65 درصد بوده است و در نیک پی این گروه فعالیت خود را آغاز می کنند و به هیچ عنوان کمبود مس در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای رقابت پذیری واحد های کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات انجام می شود گفت: استان زنجان جز استان های خاص است که 100 درصد افزایش واردات معطوف شده به ماشین آلات و مواد اولیه که نشان از فعالیت در بخش سرمایه گذاری دارد.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: میزان واردات در 12 ماهه سال گذشته در گمرک استان 267 میلیون دلار و میزان صادرات 340 میلیون دلار بوده که واردات استان شامل مواد اولیه و ماشین آلات است.

وی با اشاره به میزان صادرات در سال های 94 و 95 ابراز کرد: در سال 94 میزان صادرات 265 میلیون دلار و در سال 95 رقم صادرات 340 میلیون دلار بوده که 10 درصد پیشرفت داشته است.

فغفوری با اشاره به واحد های غیر فعال احیا شده عنوان کرد: در بخش صنعت و معدن واحد های غیرفعالی که احیا شدند 32 واحد بوده که تعداد اشتغالی که ایجاد شده هزار و 718 مورد بوده است.

وی افزود: واحدهایی که با کمتر از ظرفیت اسمی فعال بوده و ارتقا ظرفیت پیدا کرده اند 235 واحد بوده و تعداد اشتغال ایجاد شده 195 شغل بوده است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تعداد طرح های سرمایه گذاری که به بهره برداری رسیده اند گفت: در بخش صنعت و معدن این طرح ها 130 واحد بوده که تعداد اشتغال ایجاد شده 2 هزار و 19 شغل بوده است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت راشا کاسپین ایرانیان عنوان کرد: نوع فعالیت این شرکت بازیافت کاغذ و تولید کاغذ بسته بندی است که در سال گذشته برای 250 نفر اشتغال ایجاد شده و صد در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فغفوری تصریح کرد: شرکت فولاد البرز ناب آرش با تولید شمش فولاد در سال گذشته برای 507 نفر اشتغال ایجاد کرده و 90 درصد رشد فیزیکی داشته است که پیش بینی می شود در نیمه دوم سال افتتاح شود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا