آغاز فعالیت دوباره شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر همزمان با نیمه شعبان

آغاز فعالیت دوباره شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر همزمان با نیمه شعبان

گروه صنایع معدنی >فولاد - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: نیمه شعبان امسال بخش نورد فولاد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر دوباره راه اندازی می شود و شروع به فعالیت می کند و مشکلی در روند بازتولید این واحد بزرگ صنعتی وجود ندارد.

به گزارش ماین نیوز، محمد کاظمی اظهار کرد: تا قبل از پایان فصل بهار امسال نیز واحد فولاد این شرکت راه اندازی خواهد شد و با تدبیر دولت یازدهم حیات دوباره صنعت فولاد این شهرستان آغاز می شود.

وی ادامه داد: چندین سال است که شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر به دلیل وجود مشکلاتی از جمله مالی و نقدینگی تعطیل است که طی یکسال گذشته با همت و تلاش فراوان در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، زمینه بازگشایی و بازتولید این واحد صنعتی مهیا شد.

کاظمی افزود: هم اکنون با استقرار تیم مدیریت جدید این واحد صنعتی، کارها به خوبی پیش می رود و اکیپ های فنی مستقر هستند و مشکلی وجود ندارد.
وی بیان کرد: علاوه بر 2 واحدی که نیمه شعبان و پایان فصل بهار امسال راه اندازی می شود، واحد نورد جدیدی نیز در شهرک فولاد واقع در چشمه علی محمد ملایر آماده راه اندازی است و تولید آن به زودی آغاز خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم گفت: زمانی که شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر فعال بود، 400 نیروی فعال به طور مستقیم در این واحد صنعتی مشغول به کار بودند که با تولید مجدد این کارخانه و طرح توسعه آن، با گذشت زمان تعداد افراد شاغل بیشتری مشغوله به کار می شوند.

کاظمی در خصوص رفع مشکلات مالی این واحد بزرگ صنعتی نیز بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته اعتباری در حد اینکه بتواند نیازهای راه اندازی مجدد این واحدها را پوشش دهد، تامین شده که در این راستا هفته گذشته در دیدار با رئیس بانک صنعت و معدن کشور این نیاز تامین شد.

وی افزود: طی یکسال گذشته با حمایت های دولت تدبیر و امید در راستای احیای دوباره واحدهای تعطیل شده، گره های قضایی و حقوقی این واحد بزرگ صنعتی رفع شد و با فعالیت دلسوزانه وزیر صنعت و معدن، معاونان رئیس جمهوری، مدیران عاملان بانکها و استاندار همدان جلسه های مختلفی برای رفع مشکل این واحد برگزار شد.
کاظمی بیان کرد: مدیریت جدید شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر حدود یک سال است که به همراه تیم تخصصی خود برای رفع موانع و مشکلات این شرکت مستقر شده و در حال فعالیت است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز آغاز فعالیت دوباره شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را نویدی خوش برای اشتغال جوانان و رونق دوباره اقتصاد این شهرستان برشمرد و افزود: فعالیت مجدد این واحد بزرگ صنعتی در حد یک معجزه است که این رخداد مهم با حمایت های دولت یازدهم محقق شد.

عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: شروع فعالیت دوباره این واحد بزرگ صنعتی مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و همه باید برای توسعه و رونق اقتصادی همراه و همگام باشیم.

وی ادامه داد: در بازدیدهایی که از این روند کار تیم مدیریتی جدید این واحد صنعتی صورت گرفته، اقدامات به خوبی پیش می رود و مشکلی در روند کار وجود ندارد.

رضایی گفت: به لطف خدا و تلاش نمایندگان و مسئولان استانی و کشوری و حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید از بخش صنعت، نیمه شعبان امسال بخش نورد شروکت ذوب آهن آلیاژی ملایر فعالیت دوباره خود را آغاز می کند که اتفاقی بسیار خوب برای ملایری ها است.

شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرد، از سال 87 و 88 به دلیل نوسانات قیمت در بازار آهن به حالت نیمه تعطیل درآمد و پس از آن به دلیل مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، نبود سرمایه در گردش، عدم پرداخت یارانه به بخش صنعت و مسایل مدیریتی حدود پنج سال به طور کامل تعطیل شد.

در دولت یازدهم و در راستای اجرای سیاست های دولت برای بازگشایی و بازتولید واحدهای صنعتی تعطیل شده، شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر یکی از واحدهای مشکل دار و تعطیل شده بود که در ستاد تسهیل کشور و استان همدان، موانع و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت.

در راستای تلاش های صورت گرفته در دیدار هفته گذشته نمایندگان مردم ملایر در مجلس با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور مقرر شد برای راه اندازی مجدد این واحد بزرگ صنعتی و تامین سرمایه در گردش آن، تسهیلاتی تا سقف 50 میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شود.

این شرکت که در 25 کیلومتری محور ملایر به بروجرد واقع شده، سالیانه قادر به تولید 100 هزار تن شمش فولاد و 200 هزار تن انواع میلگرد در شرکت نورد زاگرس است و شهرک صنعتی فولاد جعفری نیز با تولید سالیانه 200 هزار تن میلگرد در تنها یک واحد آماده به تولید آن در 37 کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

شهرستان ملایر دارای هفت شهرک و نواحی صنعتی دولتی و خصوصی و 242 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که شهرک صنعتی فولاد جعفری یکی از نخستین شهرک های خصوصی کشور است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا