وزیر صنعت خواستار ترسیم نقشه راه برای توسعه همکاری ها با قاره آفریقا شد

وزیر صنعت خواستار ترسیم نقشه راه برای توسعه همکاری ها با قاره آفریقا شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز در شرایط پساتحریم ضروری است نسبت به ترسیم نقشه راه برای توسعه همکاری ها با قاره آفریقا و برای هر یک از کشورهای این منطقه جداگانه برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا نعمت زاده پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در همایش معرفی برنامه ها و فرصت های همکاری اقتصادی و تجاری ایران و آفریقا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: جمهوری اسلامی در بخش نفت و گاز از توانمندی های بالایی برخوردار است و شرکت های ایرانی قادرند در کشورهای آفریقایی که از این منابع برخوردارند، پروژه های بزرگی را اجرا کنند.
وی اضافه کرد: توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آفریقایی یکی از زمینه هایی است که در همکاری با این قاره باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: پیش از این، شرکت های کشورمان در زمینه سدسازی، ساخت نیروگاه، آب و فاضلاب و برق پروژه هایی را در آفریقا اجرا کرده اند.
نعمت زاده گفت: لازم است در بخش حمل و نقل هوایی سه تا چهار منطقه به عنوان اولویت برقراری خط پروازی مشخص شود و چنانچه به منابع مالی نیز نیاز است این امر هم در هیات وزیران مصوب شود.
ادامه دارد...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا