تأسیس تأمین سرمایه سیتی گروپ در عربستان پس از 13 سال

تأسیس تأمین سرمایه سیتی گروپ در عربستان پس از 13 سال

اعطای مجوز به بانک سیتی گروپ، مهر تأییدی برای بازگشت این موسسه مالی اعتباری به اقتصاد عربستان است.

 

 

بانک سیتی گروپ پس از 13 سال انتظار توانست مجوز تاسیس شرکت تأمین سرمایه خود را از دولت سعودی دریافت کند.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بانک سیتی گروپ مجوز تاسیس شرکت تأمین سرمایه خود را از دولت سعودی با این عنوان دریافت کرد: "ارائه طیف گسترده ای از خدمات تأمین مالی، اوراق قرضه و سهام، تحقیقات بازار و اوراق بهادار مرتبط با مشتریان خارجی و داخلی".

بر اساس این گزارش، اعطای مجوز به بانک سیتی گروپ، مهر تأییدی برای بازگشت این موسسه مالی اعتباری به اقتصاد عربستان است.

این در حالی است که، سیتی گروپ در سال 2004 میلادی با فروش سهام خود به گروه مالی سامبا، امکان ادامه فعالیت خود را در عربستان از دست داد.

بر این اساس، عربستان سعودی که در پی عرضه اولیه بزرگترین شرکت نفتی خود است به شرکت های و موسسات مالی خارجی نیاز مبرم دارد .

سیتی گروپ در سال های 2006 و 2010میلادی نیز سعی در بازگشت به فعالیت اقتصادی در عربستان داشت که با شکست مواجه شد .

کریستوفر ویلر، تحلیل گر بانک آتلانتیک، در این خصوص اشاره داشت: معامله سهام آرامکو در آینده نزدیک موجب شده است شرکت های مالی خارجی تمایل بیشتری به بازار مالی عربستان داشته باشند.

وی ادامه داد: در این میان سیتی گروپ که چندی پیش از فعالیت در عربستان منع شده بود با ارزیابی منفعت در معاملات آرامکو به بازار عربستان بازگشت.

سیتی گروپ که تمام تلاش خود را به خرج داد که در سه ماه گذشته بتواند مجوز تاسیس شرکت تأمین سرمایه را از دولت سعودی دریافت کند، سعی دارد تا با تزریق نیروی کار گسترده موقعیت های مالی عربستان را نشانه بگیرد.

جیم کولس، مدیر عامل سیتی گروپ در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در این خصوص اظهار داشت: عربستان سعودی بازاری بسیار استراتژیک برای سیتی گروپ است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا