دولت تعرفه واردات شکر را از ۲۶ به ۲۰ درصد کاهش داد

دولت تعرفه واردات شکر را از ۲۶ به ۲۰ درصد کاهش داد

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران با بیان اینکه دولت تعرفه واردات شکر را از ۲۶درصد به ۲۰ درصد تقلیل داده است، گفت: نزدیک یک‌ماه است که ۳۲۰ هزار تن شکر از کشتی‌ها در بنادر ایران تخلیه شده و منتظر اعلام تعرفه جدید است.

 

بهمن دانایی، با اشاره به وضعیت واردات شکر به کشور در آستانه ماه مبارک رمضان،‌اظهار داشت: از آنجایی که از پایان سال گذشته قیمت جهانی شکر در هر تن ۵۱۰ دلار افزایش داشته است درخواست کاهش تعرفه واردات را به دولت داده بودیم.
وی اضافه کرد: روز گذشته دولت در همین راستا تعرفه واردات شکر را از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد تقلیل داده است که تقریبا افزایش قیمت جهانی جبران خواهد شد.
معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران‌چند روزپیش به خبرنگار فارس گفته بود: دولت مجوز واردات ۵۵۰ هزار تن شکر را برای سال ۹۶ صادر کرده است.
این در حالی است که دانایی این رقم را ۷۰۰ هزار تن عنوان کرده و گفت: حدود یک ماه است که ۳۲۰ هزار تن شکر از کشتی‌ها در بنادر ایران تخلیه شده و منتظر اعلام تعرفه جدید بود که بزودی وارد بازار می‌شود و هیات دولت باید یک ماه پیش این تعرفه را اعلام می‌کرد.
دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران همچنین از در راه بودن ۳۰۰ هزار تن دیگر شکر خبر داد و گفت: ۱۵ فروردین موجودی انبارهای شکر ۷۵۰ هزار تن بوده و تا پایان خرداد ماه نیز با احتساب شکرهای وارداتی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن موجودی شکر کشور خواهد بود و تنش قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.
وی به مردم اطمینان خاطر داد که در ماه مبارک رمضان با کمبود یا افزایش قیمت شکر مواجه نخواهیم بود.
سال گذشته در خرداد ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان به دلیل تاخیر دولت در صدور مجوز واردات شکر یک خلاء یک ماهه در موجودی شکر ایجاد شد و همین امر سبب شد تا قیمت شکر به مرز ۴ هزار تومان در هر کیلو برسد.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا