اغاز طرح های توسعه معدن زغالسنگ پروده در طبس

اغاز طرح های توسعه معدن زغالسنگ پروده در طبس

گروه معادن >زغال‌سنگ - آماده سازی و تجهیز معدن زغالسنگ بلوک 4 پروده 4 آغاز شد و محوطه سازی زون 5 بلوک 3 پروده شرقی نیز تا نیمه اردیبهشت کلید می خورد.

به گزارش ماین نیوز، این ناحیه واقع در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرستان طبس و با ذخیره زمین شناسی حدود 9 میلیون تن زغالسنگ خام، بعنوان یکی از نواحی زغال خیز ناحیه پروده طبس شناسایی شده است.

قرارداد طراحی ، آماده سازی و تجهیز و در نهایت استخراج از لایه های C1 و B2 بلوک 4 پروده 4 در سال 93 بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت سامان فراز قشم منعقد شده است .

عملیات آماده سازی و تجهیز معدن مجددا با اشتغال مستقیم 50 نفر نیروی انسانی در سطح کارشناسی و عملیاتی از 20 فروردین ماه امسال آغاز شده است.

برنامه بلوک 3 پروده شرقی

با تایید برنامه زمانبندی ارائه شده توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان بعنوان سرمایه گذار و پیمانکار بلوک 3 معدن پروده شرقی از سوی کارفرما، پیمانکار محوطه سازی، احداث تاسیسات سطحی زون 5 این ناحیه را از 8 اردیبهشت 96 اجرایی می کند.

معدن پروده شرقی واقع در ناحیه پروده طبس و در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی شهرستان طبس دارای 50 میلیون تن ذخیره زغالسنگ بوده که طبق قرارداد بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت پیمانکار ، باید سالانه 600 هزار تن زغالسنگ خام استخراج شود .

تا نیمه اردیبهشت نیز پرتال های تونل های باز کننده معدن تکمیل خواهد شد .
با توجه به وسعت 1200 کیلومتر مربعی منطقه معدنی در ناحیه پروده طبس ، تامین زیرساخت های ارتباطی مخابراتی اعم از دکل مخابراتی، فیبر نوری، خطوط تلفن ، اینترنت و بهبود وضعیت آنتن دهی خطوط تلفن همراه از نیازهای اصلی این منطقه برای سهولت برقراری ارتباطات مخابراتی است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا