رشد اقتصادی از دستاوردهای برجام بود/فروش نفت بدون برجام ممکن نبود

رشد اقتصادی از دستاوردهای برجام بود/فروش نفت بدون برجام ممکن نبود

يك عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي به ثمر نشستن برجام را در رشد اقتصادي كشور موثر دانست و گفت كه بهبود روابط بين الملل زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم كرده است.

سیده فاطمه حسینی در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به تاثیر برجام بر رشد اقتصادی کشور گفت: بدون شک اهتمام رئیس جمهور و مجموعه دولت در خصوص به ثمر رساندن برجام تاثیرات بسیار مثبتی در رشد اقتصادی کشور داشت و بالارفتن میزان فروش نفت به جز در سایه برجام و اقتدار مدیران نفتی کشور در عرصه بین المللی امکان پذیر نبود.

 
وي افزود: همه به یاد دارند که قبل از برجام میزان فروش نفت ما به چه حدی رسیده بود و امكان وصول همان درآمدها به موقع هم وجود نداشت واین که ما توانستیم سهم خود را از بازار نفت به جایگاه معقول برسانیم از نتایج مهم ديپلماسي هسته اي و بعد از آن ديپلماسي نفتي دولت بود.

 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال نیز گفت:گام اول که دولت به صورت جدی برداشته است بهبود روابط درسطح بین الملل و خط بطلان كشيدن بر پروژه ایران هراسی در دنیا و نشان دادن روحیه صلح و تفاهم ملت بزرگ ایران به همه جهانیان بود که به درستی نیز اتفاق افتاد و زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم كرد .

 
حسيني ادامه داد: در گام دوم بعد از ثبات و رشد اقتصادی حاصله و عبور از بحران های مختلف، زمان به ثمر رساندن اهداف نهایی و ایجاد اشتغال در کشور است زیرا بر پایه زمینه های ایجاد شده می توان به این مهم دست یافت.

 
وي اضافه كرد: نیاز امروز كشور وعده های تقسيم قطره اي ثروت نیست بلکه برداشتن گام هاي محكم براي اصلاح ساختار اقتصادي و برنامه ریزی هدفمند براي خلق ثروت ملي و مديريت زاينده آن است تا از اين طريق با محروميت زدايي توسعه پايدار اقتصادي محقق گردد.

 
اين نماينده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان كرد: مردم ما دیگر تحمل فضای یارانه ای که به نابودی اقتصاد مملکت بیانجامد را ندارند بلکه از دولت آینده رشد متوازن و حفظ ثبات به دست آمده را می‌خواهند، ثباتی که در این دولت به درستی اتفاق افتاد و از آن در جهت ایجاد زمینه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق و رشد کارآفرینی استفاده شد.

 
حسینی در پايان توجه دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان را قابل تقدير دانست و گفت: کلید حل مشکلات اشتغال کشور در سایه توجه به کارآفرینی است و برنامه‌هایی که دولت در این زمینه دارد اگر در دولت بعد نیز دنبال شود شاهد كاهش بيش از پيش نرخ بيكاري خواهيم بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا