وزیر صنعت: بخش نورد فولاد ازنا اواسط 97 بهره برداری می شود

وزیر صنعت: بخش نورد فولاد ازنا اواسط 97 بهره برداری می شود

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود 85 درصد تجهیزات خارجی بخش نورد فولاد ازنا وارد شده اند و این طرح اواسط سال 1397 به بهره برداری می رسد.

محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه در جریان بازدید از کارخانه فولاد ازنا افزود: سایر تجهیزات اکنون در گمرک هستند که به زودی ترخیص می شوند و بخشی دیگر در حال حمل و ساخت از کشور چین می باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تجهیزات بخش داخلی فولاد ازنا نیز سفارش شده اند، گفت: محصول این کارخانه ورق های فولادی با ضخامت بالای 6 میلیمتر است.
وی افزود: طرح متعلق به بخش خصوصی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک ها و گمرک برای وارد و نصب شدن تجهیزات و راه اندازی آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
نعمت زاده اظهار کرد: فاز بعدی این کارخانه ذوب است و فولاد تولید می کند که برای آغاز به کار آن رایزنی هایی انجام شده است.
وی افزود: متاسفانه به خاطر برخی مسائل طرح فولاد ازنا حدود هشت سال متوقف بود که به رغم معوقات زیاد کارفرما مشکلات مالی این کارخانه با همت استاندار لرستان و نظام بانکی کشور برطرف شد و ماشین آلات مورد نیاز آن به تدریج وارد کشور می شوند.
عملیات ساخت مجتمع فولاد و ذوب آهن شهرستان ازنا سال 85 در منطقه ویژه اقتصادی ازنا آغاز شد.

** نیاز کارخانه همارشتن الیگودرز به سرمایه در گردش برای افزایش تولید
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: کارخانه پروفیل همارشتن، پروفیل های پی وی سی و یو پی وی سی تولید می کند و از شرکت های بسیار خوب کشور در این زمینه است.
وی افزود: این کارخانه تولید دارد ولی برای افزایش تولید خود به سرمایه در گردش نیاز دارد.
شرکت همارشتن الیگودرز اولین تولید کننده یوپی وی سی در کشور بوده که اشتغالزایی 180نفر را فراهم کرده است.
این شرکت 15سال پیش شروع بکار کرده و در آغاز تولید گونی را در دستورکار داشته و از سال 86 به بعد تولید یو پی وی سی روی آورد.
شرکت همارشتن سالانه چهار هزار تن پروفیل، 2 هزار تن ورق سرد و گرم و سه هزار تن مواد پلی مری تولید می کند.

** 50 درصد محصولات فروآلیاژ صادر می شوند
نعمت زاده با بیان اینکه فروآلیاژ سه کوره به ظرفیت 60 هزار تن دارد، گفت: 50 درصد محصولات فروآلیاژ به خارج از کشور صادر می شوند.
وی افزود: این کارخانه در سال گذشته نزدیک به 40 هزار تن تولید داشت که اگر کمک مالی شود تولید آن افزایش می یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استان لرستان به ویژه این منطقه قابلیت توسعه دارد و تصمیماتی برای رشد و توسعه این استان گرفته شده است.
وی گفت: استاندار لرستان از هیچ تلاشی برای رشد و توسعه این استان دریغ نمی کند و برای رفع مشکلات استان پیگیری مستمری دارد.
نعمت زاده افزود: همه مسئولان باید کمک کنند تا استان هایی که کمتر توسعه یافته اند رشد کنند.
بازدید از کارخانه همارشتن الیگودرز، فروآلیاژ، فولاد و ذوب آهن، طرح توسعه شرکت گداز قطعه ازنا و عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت زاگرس پوش بروجرد و کارخانه نساجی این شهرستان از برنامه های سفر نعمت زاده به لرستان می باشند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا