توسعه‌های هدفمند فولاد مبارکه در فروردین ماه

توسعه‌های هدفمند فولاد مبارکه در فروردین ماه

دنیای معدن -معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: در نخستین ماه از فصل بهار فولاد مبارکه با بهره‌برداری موثر از توسعه‌ها و افزایش ظرفیت‌های هدفمند انجام شده در شرکت در نواحی آهن‌سازی و فولادسازی به رکوردهای جدیدی در تولید آهن اسفنجی و فولاد خام دست یافت.

مختار بخشیان افزود: به یقین با این روند در فولاد مبارکه به یاری خداوند و همت کارکنان تا پایان سال جاری به هدف تولید ۶ میلیون و ۲۰۰ هزارتن فولاد خام و تولید ۷ میلیون و ۷۰۰ هزارتن آهن اسفنجی دست خواهیم یافت.همچنین در خبر دیگری مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه گفت: با تعامل با مرکز تعمیرات نسوز و واحدهای تولیدی و تعمیراتی ناحیه فولادسازی، همچنین با اصلاح روش‌ها و دستورالعمل‌های کاری، بازرسی‌های مداوم تجهیزات و بهبود کیفیت مواد نسوز، مصرف نسوز شرکت فولاد مبارکه در فروردین ماه ۹۶ به 25/ 6 کیلوگرم برتن مذاب کاهش یافت.ایرج مختار‌پور تصریح کرد: رکورد قبلی کاهش مصرف نسوز در فولاد مبارکه مربوط به فروردین ماه سال ۹۵ و به میزان 4/ 6کیلوگرم بر تن مذاب بود. وی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده فولاد همچنان جزو اهداف شرکت فولاد مبارکه برای حضور موفق در بازار جهانی فولاد است، از آنجا که مصارف مواد نسوز یکی از اقلام پرهزینه تولید فولاد محسوب می‌شود، کاهش ضریب مصرف آن در این شرایط سخت و پر‌چالش می‌تواند کمکی در راستای نیل به این هدف باشد.

 

تولید ماهانه تختال در فولاد مبارکه از ۵۶۲ هزار تن گذشت

به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه همچنین ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه در فروردین ماه سال جاری با تولید بیش از ۵۶۲ هزار تن تختال به رکورد دست یافت.محمد‌رضا بنائیان مفرد مدیر ناحیه فولاد‌سازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: میزان تولید در رکورد قبلی این ناحیه ۵۲۰ هزار و ۲۰۲ تن تختال بوده است.وی تلاش کارکنان تولید، تعمیرات، استفاده بهینه از ظرفیت کوره‌های قوس الکتریکی و ماشین‌های ریخته‌گری، برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای تعمیرات و کاهش توقفات و همکاری سایر واحدها از جمله واحدهای نسوز و خدمات فنی و پشتیبانی را از عمده‌ترین دلایل کسب این رکورد دانست. رحیم عبدی مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه نیز گفت: ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه در فروردین ماه سال جاری با تولید مجموع۶۷۴ هزار تن آهن اسفنجی به رکوردهای جدیدی در واحدهای احیای مستقیم ۱و ۲ دست یافت.داریوش رشیدی رئیس واحد احیای مستقیم شماره یک فولاد مبارکه افزود: کارکنان این واحد در فروردین ماه سال جاری با همیاری سایر قسمت‌های ناحیه آهن‌سازی، موفق شدند ۴۳۴ هزار و ۵۰ تن آهن اسفنجی تولید کنند.وی افزود: کارکنان این واحد همچنین توانستند در فروردین ماه سال ۹۵ با تولید ۴۳۳ هزار و ۳۷۲تن آهن اسفنجی رکورد دیگری را از خود برجای گذارند.محمدرضا فتحی رئیس واحد احیای مستقیم شماره ۲ فولاد مبارکه همچنین تصریح کرد: واحد احیای مستقیم شهید خرازی در فروردین ماه سال جاری با تولید ۲۴۰ هزار و ۴۶۵ تن آهن اسفنجی موفق به ثبت رکورد جدیدی شد و نسبت به رکورد قبلی میزان تولید خود را ۱۱ هزار تن بهبود بخشید.

 

اعلام آمادگی بانک پاسارگاد برای پشتیبانی از طرح‌های توسعه فولاد مبارکه

مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: این بانک در راستای توجه ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن در بهبود وضعیت تولید و اشتغال، آماده است با ارائه انواع خدمات ارزی اعم از گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانت‌نامه‌ها و... از طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه حمایت کند. به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه، مجید قاسمی در بازدید ازفولاد مبارکه با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه ۲۰ درصد تولید منطقه منا و سهم یک درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) را در اختیار دارد، اظهار کرد: فولاد مبارکه قطب صنعتی مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور محسوب می‌شود. وی با اشاره به اهمیت تولید ناخالص ملی در اقتصاد کشور و مقایسه کیفیت درآمد سرانه ایران با درآمد سرانه برخی کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: کیفیت درآمد سرانه ما از این کشورها بسیار بهتر است، چراکه این درآمد از راه کشاورزی، صنعت، خدمات و... به دست آمده است، در حالی که نفت تنها راه درآمد سرانه آنها است، اما به دلیل اینکه این کشورها جمعیت کمی دارند با تقسیم بر این جمعیت درآمد سرانه آنها بالا می‌رود. مدیرعامل بانک پاسارگاد ادامه داد: همه ۳۵۰ هزارنفری که در چرخه تولید فولاد مبارکه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند، در این تولید ناخالص داخلی سهیم هستند. وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد نیز خمیرمایه GDP و پیشران‌های اقتصادی دو محصول است که یکی از آنها فولاد و دیگری سیمان است؛ به نحوی که اگر فولاد نباشد، بخش پیشران کشور یعنی ساختمان متوقف می‌شود که در ادامه توقف صنعت را نیز به دنبال دارد، در این حالت است که باید به نقش فولاد مبارکه توجه بیشتری کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا