کرمان؛

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی تولید در مجموعه گل گهر سیرجان

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی تولید در مجموعه گل گهر سیرجان

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان گفت: میزان تولید در گل گهر برای ۲۴ میلیون تن برنامه ریزی شده است و ۲۰ درصد افزایش تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، ناصر تقی زاده با تاکید براینکه افزایش تولید ۲۴ درصدی در سال گذشته در مجتمع گل گهر سیرجان محقق شده است، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصولات گل گهر به شدت کاهش یافته است و در دوسال گذشته نسبت به سال ۹۳ حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت تمام شده را داشته ایم.

وی به افزایش ۱۴۳ درصدی صادرات گل گهر نیز اشاره و بیان کرد:در ۱۱ ماه امسال ۲۴۰ میلیون دلار صادرات از گل گهر به خارج انجام شده است.

معین اقتصادی منطقه ۷ شامل شهرستان‌های سیرجان و بردسیر با بیان اینکه در سال گذشته دو واحد نیروگاه گازی و آهن اسفنجی شماره یک آماده بهره برداری شده است، افزود: عملیات اجرایی کارخانه بریکت سازی گرم نیز به زودی در مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر آغاز می‌شود.

تقی زاده گفت: در سال گذشته در حوزه حمل و نقل ۲۰۰ دستگاه کامیون خریداری شده و به صورت اجاره به شرط تملیک به رانندگان واگذار شده است.

وی با اشاره به خرید ۱۲ دستگاه لوکوموتیو و ۵۰۰ واگن در سال گذشته توسط شرکت گل گهر، اظهارداشت: امسال یک هزار واگن جدید خریداری خواهد شد تا مشکل حمل و نقل این منطقه حل شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان گفت: مناقصه واحد اکسیژن شماره یک جهان فولاد نیز برگزار شده و این واحد باید ظرف دو ماه آینده آغاز به کار کند.
تقی زاده با بیان اینکه کارخانه آهک نیز آماده کلنگ زنی است، بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی خریداری شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان بردسیر احداث واحد ۵۰۰ هزار تنی فولادآلیاژی در دستور کار است و برای اولین بار این واحد با تجهیزات داخلی انجام می‌شود.

معین اقتصادی منطقه ۷ شامل شهرستان‌های سیرجان و بردسیر با اشاره به اینکه واحد تولید سه میلیون تن ورق را با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال جاری راه اندازی می‌شود، عنوان کرد: واحد ذوب جهان فولاد تا سال آینده با ظرفیت یک میلون تن افتتاح می‌شود.

تقی زاده بیان کرد: فاز دوم نیروگاه بخار در شهریورماه سال جاری با ظرفیت تولید ۱۸۰ تا ۲۰۰ مگاوات راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط ۲ جهان فولاد در آبان ماه به بهره برداری می‌رسد، گفت:خط ۷ کنسنتره گل گهر تا مهرماه راه اندازی می‌شود.

معین اقتصادی منطقه ۷ شامل شهرستان‌های سیرجان و بردسیر یادآور شد: ۲۵ هزار واحد مسکونی برای شهرستان سیرجان دیده شده که در فاز اول پنج هزار واحد راه اندازی می‌شود.

تقی زاده، استاندار کرمان را دارای روحیه سرشار از نشاط و امید دانست و گفت: روح آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند در مجموع گل گهر مورد تاکید واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا