گزارش روز؛

گروه شیرین قندی

گروه شیرین قندی

در جریان معاملات امروز، گروه قندی اکثرا صف خرید بودند و در گروه غذایی نمادهای غالبر، غگل، غشصفها، غسالم، غگرجی و غشاذر با صف خرید مواجه بودند. همچنین نماد بهپاک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 380 ریالی با رشد حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.


در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای اخابر و تاپیکو با رشد حدود 88 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 390 واحد رسید که در این بین نمادهای فملی و کگل بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، یکشنبه سوم اردیبهشت ماه، اکثر نمادهای گروه خودرویی شروعی مثبت داشتند؛ اما با گذشت زمان معاملات، افزایش عرضه ها در اکثر گروه ها و نمادها مشاهده شد که موجب منفی شدن گروه خودرویی و سایر گروه ها شد. در این میان و علیرغم اعمال فشار فروش تمامی گروه ها، نمادهای خکاوه و ختراک همچنان با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در گروه حمل و نقل که اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی بودند؛ نمادهای حپترو، حریل و حتاید صف خرید و حسینا مثبت بود.

در گروه لیزینگی نماد وایران صف خرید، نماد ولصنم در آستانه تشکیل صف خرید، نمادهای ولبهمن و ولغدر مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند. در گروه سرمایه گذاری نمادهای وبیمه و وبوعلی با صف خرید، نمادهای وسبحان، اعتلا، واتی، وتوصا مثبت و پرتقاضا و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

گروه های پالایشگاهی و روانکارها اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند. در این میان نماد شاوان از اقبال بیشتری برخوردار بود و صف خرید را نیز تجربه کرد. در آنسو و در گروه شیمیایی معاملاتی اکثرا متعادل و منفی مشاهده شد، تا جایی که نمادهای شپارس، شیراز، وپترو، شپلی، ساینا، شپارس، زاگرس، شپترو و شتوکا با فشار فروش به مراتب بیشتر و افت قیمتی به کار خود پایان دادند.

در همان شروع بازار و در گروه استخراج زغال سنگ، نمادهای کپرور و کطبس (گروه زغال سنگ) صف فروش شدند که از فشار فروش بالای نمادهای مذکور با توجه به توقف طولانی مدت و افت جهانی قیمت زغال سنگ حکایت داشت. گروه های فلزی و معدنی، با عرضه مکرر صف خرید نماد فباهنر، تشکیل صف خرید نمادهای فنورد و فرآور، معاملات مثبت نمادهای کنور، کمنگنز، فلوله، میدکو و زنجان، صف فروش نماد فخاس و معاملات منفی نمادهای کچاد، کگل، کاما، ومعادن، ذوب، فملی، کیمیا، فخوز و فولاد مواجه شدند و نماد فزرین نیز پس از برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش بینی سود با افت حدود 6.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه ساختمانی نماد کیسون به واسطه اعمال فروش فروشندگان و رشد سریع روزهای اخیر با ریزش قیمتی به صف فروش رسید، مابقی هم گروهی ها نیز اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین صف خرید نمادهای ثپردیس، ثاباد و ثباغ چشم نوازی می کرد. همچنین در پایان معاملات، نماد سهگمت جهت برگزاری مجمع سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای بکاب، بمپنا، فنرژی، بالبر و بسویچ صف خرید، نمادهای خصدرا، فاراک و بالاس صف فروش و مابقی هم گروهی ها متعادل به کار خود پایان دادند. مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح آخرین وضعیت کارخانه ارج از احتمال واگذاری آن تا یک ماه آینده خبر داد. وی در مورد وضعیت ارج پس از واگذاری عنوان کرد: سرمایه‌گذار این کارخانه ایرانی خواهد بود و وزارتخانه یک گروه تولیدی مناسب را در کنار کار قرار می‌دهد. علاوه بر این تکنولوژی و قالب از سوی سرمایه‌گذار و از طرف برندهای جهانی پیشرفته اروپایی خریداری می‌شود و قرارداد مستمری مربوط به انتقال تکنولوژی، تحقیقات، آموزش و قالب به امضا خواهد رسید.

گروه قندی اکثرا صف خرید بودند و درگروه غذایی نمادهای غالبر، غگل، غشصفها، غسالم، غگرجی و غشاذر با صف خرید مواجه بودند همچنین نماد بهپاک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام وتقسیم سود نقدی 380 ریالی با رشد حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

در گروه کاشی و سرامیک نماد کترام علیرغم رشد سریع و قابل توجه هفته های گذشته، همچنان پرتقاضا مورد دادوستد قرار گرفت این در حالی بود که سایر هم گروهی ها منفی دنبال شدند.

نماد شرکت های سفارس با توجه به اعلام پیش بینی درآمد، نماد وبشهر پس از برگزاری مجمع فوق العاده تصویب افزایش سرمایه، وملت پس از برگزاری مجمع سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و حق تقدم شرکت سایپا آذین با توجه به اعلام دوره پذیره نویسی آماده انجام معامله است.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا