تولید و صادرات سنگ آهن رکورد زد

تولید و صادرات سنگ آهن رکورد زد

دنیای معدن - بر اساس آمار منتشر شده از تولیدکنندگان معدنی در سال ۱۳۹۵ سه شرکت بزرگ گل گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، میزان تولید گندله سنگ آهن را ۵۲ درصد افزایش دادند.

شرکت های گل گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۳۹۵ معادل ۱۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۳ تن گندله سنگ آهن تولید کردند که این رقم در سال گذشته، هشت میلیون و ۱۸۰ هزار و چهار تن بود که نشان از افزایش تولید بیش از ۵۰ درصدی این محصول معدنی دارد.

بر اساس این آمار شرکت گل گهر موفق شد هفت میلیون و ۲۵۲ هزار و ۴۶ تن، شرکت چادرملو سه میلیون و ۶۸۳ هزار و ۲۴ تن و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۹۷۳ تن از کل تولید را به خود اختصاص دهد.

همچنین سه شرکت یاد شده در ۱۲ ماه سال گذشته، ۱۱ میلیون و ۹ هزار و ۶۰۶ تن گندله صادر کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (که هفت میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۱۳ تن بود) ۳۹ درصد افزایش صادرات داشتند.

میزان تولید شرکت های گل گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در فروردین ماه، یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۶۶ تن گندله بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه در سال ۱۳۹۴ که ۸۸۰ هزار و ۲۱۸ تن بود، ۴۴ درصد رشد داشت.

همچنین میزان صادرات گندله این شرکت ها در ماه فروردین با ۳۷ درصد رشد به یک میلیون و ۷۵ هزار و ۱۶۸ تن رسید.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا