مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد: نخستین کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی شرق کشور در آستانه راه اندازی

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد: نخستین کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی شرق کشور در آستانه راه اندازی

دنیای معدن - دکتر بهرام سبحانی اظهار کرد: با اتمام فعالیتهای نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه که با پیگیری و تلاش مسئولان استان به تازگی انجام گرفت، شرایط برای آغاز مرحله راه اندازی گرم کارخانه فراهم شده و پس از انجام کنترل های نهایی طی چند روز آینده مشعلهای کوره برای ورود به دوره راه اندازی گرم روشن خواهد شد.

وی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور با شرایط فقدان زیرساختهای لازم از جمله گاز،برق و آب، محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت که اکنون برخی از این مشکلات و محدودیتها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری مابقی محدودیتها نیز مرتفع شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با روشن شدن مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات حرارتی شامل خشک کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله آغاز میشود.
وی تاکید کرد: با راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.
سبحانی افزود: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالیانه ۵ میلیون تن در سال، در همین منطقه در دست احداث است که طبق برنامه باید عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه یابد.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری در این پروژه گفت: شرکت فولاد مبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تأمین زیرساختها، بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و تقریبامعادل همین مقدار هم باید در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا