نخستین روز کاری هفته در بورس تهران؛

نوید اردیبهشتی پر سود

نوید اردیبهشتی پر سود

نخستین روز کاری اردیبهشت ماه برای بورس تهران روزی مثبت و خوش یمن بود که نوید ماهی پرسود می دهد.


در معاملات روز شنبه شاخص کل بورس برای اولین بار در سال جدید با رشد پرقدرت 651 واحدی مواجه شد و از مرز 79 هزار واحدی عبور کرد
.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امروز شاخص کل 651 واحد بالا رفت و به رقم 79 هزار و 302 واحد رسید. سایر شاخص های بورس تهران نیز امروز صعودی بودند. شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 301 و 2 هزار و 277 واحد رشد کردند؛ که رشد شاخص بازار دوم خیره کننده و بی سابقه بود.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سایپا، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که دو نماد فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

در جریان معاملات امروز سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 227 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2 هزار و 798 میلیارد ریال در 91 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین امروز گروه‌های خودرو، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت به نمادهای ذغال سنگ نگین طبس، پشم شیشه ایران، مس شهید باهنر، سایپا دیزل، بهنوش ایران، لوله و ماشین سازی ایران و کاشی تک سرام رسید.

در مقابل نمادهای شیشه همدان، کاشی پارس، درخشان تهران، پارس سرام، آلومراد، لعابیران و سیمان ارومیه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در معاملات امروز سهام تجارت الکترونیک پارسیان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام کویر تایر، داده پردازی ایران، واحدهای صندوق امین یکم، لوله و ماشین سازی ایران و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر با بیشترین تقاضای خرید و صف خرید مواجه شدند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران بورس تهران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام توسعه صنایع بهشهر، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم مخابرات با معامله 214 میلیون سهمی به ارزش 236 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا