آغاز توزیع کارت اعتباری، از فرهنگیان و بازنشستگان/ 12 هزار خودرو در روز اول فروش رفت

آغاز توزیع کارت اعتباری، از فرهنگیان و بازنشستگان/ 12 هزار خودرو در روز اول فروش رفت

قائم مقام وزیر صنعت اعلام کرد: تا ساعت ۲۰ دوشنبه، ۱۲ هزار دستگاه خودرو در قالب طرح تحریک تقاضا و اعطای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی فروش رفت.

به گزارش نامه نیوز، خسرو تاج سخنگو و قائم‌مقام  وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 18 آبان ماه به بررسی طرح خرید اقساطی خودرو و کالا پرداخت.
 
در ابتدای این برنامه خسرو تاج در تشریح طرح خروج از رکود دولت و مشخصاً طرح خرید اقساطی کالا و خودرو اظهار داشت: در چند ماه گذشته یکی از مشکلات اساسی که واحدهای تولیدکننده و مصرف‌کنندگان مطرح می‌کردند کمبود نقدینگی بوده است بنابراین شبکه بانکی به کمک آمد و تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار داد تا هم قدرت خرید مصرف‌کنندگان را بالا ببرد و هم هزینه‌های تأمین پول را برای واحدهای تولیدی کمتر کند.

 هدف از این طرح حمایت از تولید داخل و در راستای تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است
 
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: مصرف کالاهای ایرانی یکی از مؤلفه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی است بنابراین دولت می‌بایست سیاست‌هایی را به کار ببرد که از آن طریق بتواند مصرف کالاهای ایرانی را ترویج کند که  ترویج مصرف کالاهای ایرانی زمینه‌ساز اشتغال در کشور و تقویت بنیان‌های تولید خواهد بود لذا طبیعی است که در این راستا نوع تسهیلاتی که داده می‌شود به سوی محصولات و تولیدات داخلی باشد.

 امروز 12 هزار خودرو به فروش رفت
 
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص گزارش عملکرد خودروسازان از فروش خودرو روز اول اجرای این طرح اظهار داشت: طبق آخرین اخبار از خودروسازان امروز بیش از 12 هزار مورد ثبت‌نام صورت گرفت.
 
 وی در خصوص این که امروز شاهد برخی ناهماهنگی‌ها از سوی نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو بودیم یادآور شد ایران‌خودرو بیش از 700 نمایندگی در سراسر کشور دارد ضمن این که بیش از 600 نمایندگی سایپا نیز در کشور فعالیت می‌کنند که این نمایندگی‌ها در یک دوره یا عادت داشتند با رقم‌های پایین تری کار فروش را انجام دهند ضمن این که در برخی شهرستان‌ها نیز اینترنت فعال نبود.
 
تاج تصریح کرد: نمایندگی‌های فروش خودرو به طور  متوسط در طی یک روز بین 1500هزار تا 3 هزار خودرو به فروش می‌رساندند و ثبت‌نام 12 هزار نفری امروز رکورد خوبی بوده است.
 
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره تناقضات به وجود آمده در خصوص تسهیلات 4 تا 7 ساله خرید خودرو اظهار داشت: نگاه بانک مرکزی این است که این تسهیلات را 4 ساله در اختیار متقاضیان قرار دهد اما در این رابطه دست خودروسازان باز است که بتوانند تسهیلات 7 ساله را نیز برای خرید خودرو برای برخی از مشتریان خود منظور کنند.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس توافقی بین خودروسازان و بانک مرکزی صورت نگرفته است.
 
تاج همچنین اظهار داشت: از 26 خودرویی که در این طرح قرار گرفته‌اند 18 خودرو عمدتاً تحت کنترل ایران‌خودرو سایپا هستند و این 18 مدل 95 درصد خودروهای تولیدی ما را پوشش می‌دهد و آن 8 خودروساز دیگر سهمشان از کل تولید بیش از 50 درصد نیست.
 
تاج با اشاره به این که 80 درصد ارزش خودرو تسهیلات بانکی اعطا می‌شود گفت: اسناد تجاری شامل چک و سفته است که باید تحویل بانک داده شود.
 
سخنگو و قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که این تسهیلات برای مصرف‌کننده خودرو است گفت: 15 تا 30 روز کاری برای تحویل خودرو لازم است.
 
وی  به علت عدم قبول سفته در چیست بیان کرد: شاید این مسئله در اعتبارسنجی باشد و یا این که گزارشات مبنی بر این بوده است که خریدار معتبر نبوده است.
 
تاج با اشاره به این که سفته قابل پذیرش است افزود: اسناد تجاری شامل چک و سفته می‌شود که خودروساز موظف به پذیرش آن هستند.

کارت اعتباری  از هفته آینده برای فرهنگیان و افراد مشمول صندوق بازنشستگی داده می‌شود

سخنگو و قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون زمان تحویل کارت‌های اعتباری اظهار داشت: این طرح برای اکثریت مردم جامعه در نظر گرفته شده است که ابتدا از فرهنگیان و صندوق بازنشستگی آغاز  می‌شود .
 
وی با بیان این که از هفته آینده برای فرهنگیان و افراد مشمول صندوق بازنشستگی کارت‌های اعتباری داده خواهد شد ادامه داد: در نظام توزیع به جای خرید نقدی اسناد اعتباری برای خرید مردم می‌توانند استفاده کنند.

سقف کارت‌های اعتباری بر هر فرد 10 میلیون تومان است

تاج با اشاره به این که 5 هزار کد کالا در سامانه تعریف شده است بیان کرد: این طرح به صورت عام است و حداکثر برای هر فرد ده میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 
 علی مصریان مدیر ارتباطات ایران‌خودرو طی گفتگوی زنده تلفنی در ادامه برنامه با اشاره به این که برای تحویل خودرو 16 روز نیازمند زمان هستیم گفت: 32 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها داریم.
 
ایران‌خودرو 11هزار دستگاه خودرو ثبت‌نام کرده است
 
وی با اشاره به این که مردم از این طرح استقبال بسیار خوبی داشته‌اند بیان کرد: در اولین روز 11 هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو ثبت‌نام شده است.
 
مدیر ارتباطات ایران‌خودرو با بیان این که تحویل کلی خودرو از 15 تا 30 روز بر اساس نوع خودرو خواهد بود اظهار داشت: برنامه مدونی برای افزایش تولید خودرو در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی تقاضای بازار باشیم.
 
مصریان با اشاره به این که هم‌وطنان پس از 30 روز خودروهایشان تحویل خواهند گرفت گفت: سود مشارکت بر اساس زمان تأخیر در تحویل به مشتری تعلق می‌گیرد البته تمام سعی ما بر این است که در مدت مشخص خودروها تحویل داده شود.
 
رضا صفوی مدیر بازاریابی و فروش گروه سایپا نیز در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به این که پیش‌بینی کرده بودیم که مردم استقبال خوبی از این طرح کنند افزود: استقبال مردم فرای تصور ما بود.
 
وی با بیان این که از طریق بانک مرکزی مشتریان را اعتبارسنجی می‌کنیم تصریح کرد: خودروسازان همیشه  دپو در گردش دارند لذا روزی 2 هزار خودرو تولید می‌شود.

 6 هزار و 700 دستگاه خودرو امروز در سایپا ثبت‌نام شده است
 
مدیر بازاریابی و فروش گروه سایپا با بیان این که 20 تا 25 هزار خودرو در پارکینگ‌ها موجود است ادامه داد: حدود 6 هزار و 700 دستگاه خودرو امروز در سایپا ثبت‌نام شده است.
 
صفوی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم اظهار داشت: این طرح به حمایت از تولید داخل خواهد پرداخت.
 
وی با اشاره به این که بیش‌ترین استقبال از پراید 131 صندوق‌دار بوده است گفت: هر روز هزار و 500 پراید 131 صندوق‌دار تولید می‌شود.
 
مدیر بازاریابی و فروش گروه سایپا با بیان این که بر اساس موجودی‌مان برای تک‌تک روزها برنامه‌ریزی کرده‌ایم گفت: افرادی که زودتر ثبت‌نام کنند سریع تر به خودرو مورد نظرشان دست می‌یابند.
 
وی با اشاره به این که برای خودرو ال 90 نیز مشکلی نداریم ادامه داد: بر اساس اضافه تولیدی که برای خط تولید ال 90 وجود دارد مشکلی نخواهیم داشت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا