گزارش هفتگی؛

انعقاد ۵۷ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

انعقاد ۵۷ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۵۷ هزار و ۲۳۸ قرارداد و ارزش ۷ هزار و ۴۸۵میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی مدت مذکور به ۴۰ هزار و ۶۴۲ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته که آخرین هفته فروردین ماه محسوب می شد کم نوسان تر از دو هفته ما قبل سپری شد و بازار سکه علاوه بر اونس و دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی آمریکا نیز قرار گرفت.

دلار به‌عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در بازار آتی طی هفته گذشته با افت ۲۱ تومانی رو به شد و این در شرایطی است که اونس نیز کاهش ۷ دلاری را طی این مدت به ثبت رساند، بر این اساس وجود متغیرهای سیاسی از آمارهای اقتصادی آمریکا در کنار انتشار اخباری مبنی احتمال افزایش نرخ بهره روند متعادلی را برای بازار سکه نقدی و آتی در بورس کالا رقم زده بود که همین امر شرایط را برای افزایش تقاضا فراهم کرد.

به این ترتیب طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۴۶هزار و ۴۱۷ قرارداد را به ارزش ۶هزار و ۴۷۳میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید ۶ هزار و ۱۳ قرارداد به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل اردیبهشت سال جاری نیز با ثبت سه هزار و ۱۶۵ قرارداد به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل شهریور امسال با ۸۹۳ قرارداد به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید تیر ۹۶ با ۶۱۵ قرارداد به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  ۴هزار و ۵۵۲ قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان، افزایش ۰/۱۶درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۶۴ هزار تومان رشد۰/۲۷ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۲۶ درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۹ هزار تومان معامله و رشد ۰/۳۵ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شد و افزیش ۰/۳۹ درصدی را به ثبت رساند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا