با استقبال گسترده صورت گرفت؛

نخستین حضور «مکنا» در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

نخستین حضور «مکنا» در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

خوشبختانه دیدگاه مثبتی نسبت به امنیت اطلاعات در بازار سرمایه وجود دارد و بازدیدکنندگان خواهان فعالیت مستمر و جدی این مرکز به منظور صیانت از فضای سایبری بازار سرمایه هستند.

 

غرفه مرکز کنترل و نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شد.

احمد سحرخیز، مسؤول مرکز کنترل و نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) با اعلام این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، افزود: این مرکز که زیرمجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار است و مسئولیت سیاستگذاری و نظارت بر امور امنیت سایبری بازار سرمایه را برعهده دارد، امسال براب نخستین بار در فاینکس حضور یافت.

وی ادامه داد: هدف مکنا از حضور در این نمایشگاه، تبیین ماموریت تشکیل این مرکز، ارائه برنامه‌ها و خدمات صورت گرفته در حوزه بازار سرمایه و آگاهی رسانی عمومی بود.

سحرخیز تصریح کرد: باتوجه به اهمیت آگاهی عمومی از تهدیدات فضای سایبر و همچنین آشنا کردن کاربران با تهدیدات امنیتی این فضا در بخش‌هایی مانند معاملات برخط، پرداخت الکترونیک و موارد مشابه، مرکز مکنا با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه در فاینکس 2017 به این مهم جامه عمل پوشاند.  همچنین دوره‌هایی برای متخصصان برگزار شد که محور اصلی آن آشناشدن آنها با دستاوردهای فنی این مرکز بود.

مسؤول مرکز کنترل و نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته، رونمایی از سند الزامات امنیت فناوری اطلاعات بازار سرمایه بود که در این بخش، این الزامات به متخصصان توضیح داده شد.

سحرخیز با اشاره به بازدید شاپور محمدی، رئیس و سید احمدعراقچی، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، و جمعی از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه از این غرفه افزود: خوشبختانه دیدگاه مثبتی نسبت به امنیت اطلاعات در بازار سرمایه وجود دارد و بازدیدکنندگان خواهان فعالیت مستمر و جدی این مرکز به منظور صیانت از فضای سایبری بازار سرمایه هستند.  

وی افزود: با توجه به گستردگی استقبال از دوره‌های آموزشی این مرکز، تعدادی دوره دیگر با هدف ارتقاء سطح آگاهی از تهدیدات فضای سایبر برای فعالان بازار سرمایه مدنظر است که برنامه‌ریزی محتوایی و زمانی آن در دست بررسی است و پس از نهایی‌شدن اطلاع‌رسانی لازم در خصوص آن صورت خواهد گرفت.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا