پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رییس جمهور به کرمان

پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رییس جمهور به کرمان

گروه معادن >سنگ آهن - نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت پروژه هایی که در سفر 9 اردیبهشت ماه رییس جمهور به استان کرمان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت را تشریح کرد.

به گزارش ماین نیوز، شهباز حسن پور به پروژه هایی که در این سفر رییس جمهور افتتاح خواهند کرد اشاره و اعلام کرد: افتتاح کارخانه مگامدول اول یکی از پروژه هایی خواهد بود که در سفر رییس جمهور به استان کرمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این کارخانه تولیدکننده آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم است که با حجم سرمایه گذاری ریالی 3 هزار و 200 میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری ارزی 63 میلیون یورو  در این سفر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حسن پور ظرفیت تولید این کارخانه را سالانه یک میلیون و 700 هزار تن آهن اسفنجی و روزانه 5 هزار و 100 تن اعلام و ادامه داد: با توجه به نزدیکی مواد اولیه در این منطقه(معدن و واحدهای کنسانتره و گندله سازی)، حمل و نقل به حداقل ممکن رسیده و باعث شده تولید آهن اسفنجی با کمترین قیمت میسر گردد ضمن آنکه باید اعلام کرد این کارخانه باعث ایجاد اشتغال برای 320 نفر به صورت مستقیم و 880 نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به طرح دیگری که رییس جمهور در سفر به شهرستان سیرجان افتتاح خواهد کرد، اشاره و اعلام کرد: واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت معدنی گل گهر به ظرفیت 332 مگاوات و پست برق بلافصل 400 کیلوولتی که برای تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور و طرح های توسعه منطقه معدنی و صنعتی گل گهر از دیگر برنامه های قابل افتتاح در این سفر خواهد بود که کارفرمای این پروژه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر است.

وی با بیان این مطلب که حجم سرمایه گذاری ریالی این طرح ها یک هزار و 10 میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری ارزی آن 305 میلیون یورو است، مطرح کرد: این نیروگاه برای 120 نفر اشتغالی زایی کرده است، ضمن آنکه کارفرمای این پروژه شرکت گهر انرژی سیرجان است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور در ادامه سفر به مس سرچشمه خواهند رفت و در آنجا نیز پروژه هایی افتتاح خواهند کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا