دلار در بازار تهران همچنان سربالا می‌رود!

دلار در بازار تهران همچنان سربالا می‌رود!

دلار همچنان می‌تازد و رکوردهای تازه‌تری را از خود به جا می‌گذارد. دیروز هر دلار آمریکا معاملات اولیه خود را با 3 هزارو 540 تومان آغاز کرد اما ...

دلار همچنان می‌تازد و رکوردهای تازه‌تری را از خود به جا می‌گذارد. دیروز هر دلار آمریکا معاملات اولیه خود را با 3 هزارو 540 تومان آغاز کرد اما به گفته مصطفی قدرتی، معامله‌گر ارز و سکه تا سه‌هزارو 558 تومان هم پیشروی کرد. آخر بازار یعنی در معاملات پایانی که در بازار ارز ثبت شد، هر دلار بر نرخ سه‌هزارو 554 تومان توقف کرد تا شاید روز بعد خود را به نزدیکی سه‌هزارو 600 تومان برساند.

سکه طرح جدید هم رو به افزایش داشت. هر سکه طرح جدید تا 916 هزار تومان بالا رفت و در آخرین معاملات تنها یک هزار تومان نسبت به این نرخ کاهش قیمت داشت. حباب سکه هم که تا دو هزار تومان کاهش یافته بود دیروز با افزایش قیمت دلار پنج هزار تومان شد. اونس جهانی طلا هم دیروز معاملات خود را از سر گرفت و تا هزارو 95 تومان هم پیش رفت اما گویا از پیشروی خود منصرف شد و هم‌زمان با بسته‌شدن بازار تهران بر نرخ کلوز خود یعنی هزارو 89 دلار ایستاد.

به گزارش کیتکو، قیمت طلا در هفته گذشته با افت شدیدی روبه‌رو شد که علت اصلی آن بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا و گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی بوده است. تحلیلگران مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس از آینده طلا می‌گویند: شکسته‌شدن سطح حمایتی هزارو صد دلاری برای هر اونس طلا یک تحول مهم به شمار می‌رود و این مسئله می‌تواند سرآغازی برای افت بیشتر قیمت طلا باشد. شاید سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا هزارو 70 دلار در هر اونس باشد. برخی کارشناسان نیز بر این باورند تا وقتی طلا نتوانسته سطح مقاومتی هزارو صد دلاری را بشکند نمی‌توان نسبت به روند صعودی قیمت این فلز زرد امیدوار بود.

nlsqsz9znettdx13txzo.png

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا