گزارش روز؛

ادامه رشد قیمتی گروه های آی تی و قندی

ادامه رشد قیمتی گروه های آی تی و قندی

در جریان معاملات آخرین روز کاری فروردین ماه 96، گروه بنیادی محور آی تی همچنان بر مدار صعود قرار داشتند؛ تا جایی که نمادهای رتاپ، مداران، رکیش، آپ و سیستم با صف خرید همراه شدند و نمادهای سیستم و مفاخر تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.


در پایان معاملات امروز، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فارس و فولاد با رشد حدود 313 واحدی به ارتفاع
78 هزار و 625 رسید که در این بین نمادهای اخابر و شتران بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، امروز، چهارشنبه، شروع بازار همراه با دادوستدهای مثبت گروه خودرویی و صف خرید نمادهای خاهن و خلنت بود. اما در ادامه بازار با افزایش عرضه ها و عقب نشینی خریداران، نوسانات منفی گروه نمایان شد.

در لحظات آخر بازار و با پر رنگ شدن شایعه انتشار تعدیل مثبت نماد خساپا با موج جدید تقاضا در نماد تاثیر گذار خساپا، رنج های مثبت آن و در نهایت پایان متعادل و مثبت کل گروه مشاهده شد.

نماد ولغدر در گروه متعادل و منفی لیزینگی با صف خرید مواجه بود. در آنسو و در گروه سرمایه گذاری که اکثرا متعادل دنبال شدند نماد سبحان صف خرید شد و نمادهای واحیا، وتوصا، وغدیر، وبیمه و وگستر با معاملاتی مثبت مواجه شدند. همچنین نماد سدبیر پس از رشد سریع هفته های گذشته با صف فروش همراه بود که از پر ریسک بودن آن حکایت داشت.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا متعادل، اما با گرایشی مثبت شروع شدند. در این بین نمادهای شکلر، شپارس و شفارس از اقبال بیشتری برخوردار بودند. این در حالی است که قیمت جهانی نفت و اکثر محصولات شیمیایی با افت قیمت در بازارهای بین المللی مواجه است. از نکات قابل تامل گروه های مذکور و بخصوص گروه پتروشیمی و نمادهایی همانند شیراز، کرمانشا و خراسان قرار داشتن آنها در سطوح حمایتی و مستعد رشد قیمتی از دید تکنیکالی است، موضوعی که با گذشت زمان دادوستدها موجب افزایش تقاضا در گروه پتروشیمی و تشکیل صف خرید نمادهای پترول و شسینا و پایان مثبت سایر هم گروه هی ها شد. شرکت ملی نفت ایران و شرکت سرمایه گذاری غدیر با هدف مطالعه میدان های نفتی جفیر، سپهر، فاز سوم طرح توسعه ای میدان دارخوین و میدان گازی کیش تفاهمنامه همکاری مطالعاتی امضا کردند.

فنورد، فلوله و زنگان نمادهای صف خرید و کنور، کمنگنز، فخوز، فملی، فولاد، فورس، ومعادن، میدکو و هرمز نمادهای مثبت گروه های فلزی و معدنی بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند.

در گروه ساختمانی با توجه به خبر منتشر شده مبنی بر امضاء قرار داد جدید شرکت کیسون با شرکت های فرانسوی، رشد قیمتی، افزایش تقاضا و در نهایت تشکیل صف خرید آن مشاهده شد. همچنین نماد ثاژن معاملاتی پرتقاضا را تجربه کرد؛ این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا منفی بودند و نمادهای ثپردیس و ثالوند به دلیل رشد سریع روزهای گذشته با فشار فروش و صف فروش به کار خود پایان دادند. به نظر می رسد در صورت خروج کشور از رکود و بهبود صنعت ساخت و ساز به عنوان موتور حرکتی کل اقتصاد کشور، گروه ساختمانی و صنایع مرتبط همچون گروه های سیمانی و کاشی و سرامیک جز گروه های پیش رو امسال بوده و همچنان صعودی دنبال شود، موضوعی که نمودارهای تکنیکالی شاخص آنها تایید می کند.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا مثبت بودند؛ بطوریکه نمادهای فاذر، بالبر، بنیرو، تپمپی، لسرما، لابسا، تپکو و رتکو صف خرید را تجربه کردند و مابقی هم گروهی ها متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه بنیادی محور آی تی همچنان بر مدار صعود قرار داشتند؛ تا جایی که نمادهای رتاپ، مداران، رکیش، آپ و سیستم با صف خرید همراه شدند و نمادهای سیستم و مفاخر تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.

گروه قندی اکثرا مثبت و صف خرید و گروه غذایی اکثرا متعادل و مثبت شروع شدند. این در حالی بود که نمادهای غگلستا، غدیس، غچین، غبهنوش، غسالم، غشصفها، قثابت، قلر، قشیر و قزوین از دادوستدهای نمایان تری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند. اما در اواخر بازار و با موج عرضه های جدید گروه غذایی متعادل شد و حتی برخی نمادها همانند غگلپا و غشان صف فروش شدند همچنین نماد قشهد با توجه به تعدیل پیش بینی سود متوقف شد.

گروه لاستیک سازی با ادامه صف خرید پرحجم نماد پکویر در کنار نمادهای پسهند، پدرخش، پاسا و پتایر مواجه شد؛ اما در آنسو و در گروه کوچک کاغذی افزایش فشار فروش مشاهده شد، به طوریکه نمادهای چکارن و چکاوه با صف فروش به کار خود پایان دادند.

در گروه کانی های غیر فلزی، کگاز و کتوکا صف خرید، کمرجان، کسرام، کخاک و کساپا منفی و مابقی متعادل و مثبت دنبال شدند. این در حالی بود که نماد پرریسک سفارود، همچنان با رشد قیمتی مواجه است و با صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی به صعود خود ادامه داد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا