۶ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان همدان استخراج شد

۶ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان همدان استخراج شد

دنیای معدن - معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از استخراج ۶ میلیون تنی مواد معدنی از معادن استان همدان خبر داد و گفت: در بخش پروانه اکتشافات ۱۴۰ درصد رشد داشتیم.

محمد خاکی در همدان اظهار داشت: 275 معدن فعال در استان همدان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در زمینه مصالح ساختمانی فعالیت می کنند.

خاکی بیان کرد: در بخش معادن 4 طبقه در سیستم طبقه بندی وجود دارد که در طبقه اول مصالح ساختمانی شن و ماسه، لاشه موزائیکی و غیره به تعداد 143 معدن و در طبقه دوم در حوزه سنگ های تزئینی 46 معدن، 2 معدن نیمه قیمتی، 13 معدن آهک صنعتی، 4 معدن فلزی شامل آهن و سرب و غیره مربوط به سازمان صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه طبقات سوم و چهارم مربوط به مواد در حوزه انرژی اتمی و مواد وابسته به وزارت نفت است، گفت: 30 نوع ماده معدنی از معادن استان همدان استخراج می شود.

خاکی عنوان کرد: 2 معدن سنگ های نیمه قیمتی رز کوارتز و یاقوت کبود در استان وجود دارد که می توان سالانه 2 تا 3 تن مواد از آن برداشت کرد که این سنگ های نیمه قیمتی نیاز به فرآوری دارد که با توجه به شرایط موجود در کشور بازار داخل کشش استفاده از این سنگ ها را دارد و نیازی به خام فروشی نیست.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سال 95 تعداد 37 پروانه اکتشاف و 22 پروانه بهره برداری و از معادن در استان همدان صادر شده است که در بخش پروانه اکتشافات نسبت به سال 94 رشد 140 درصدی را شاهد بودیم.

خاکی با اشاره به استخراج 6 میلیون تنی مواد معدنی در سال 95 در استان همدان اظهار داشت: بیشترین میزان مواد استخراج شده آهک صنعتی از معادن سنگ آهک بوده که برای تولید به کارخانه های سیمان هکمتان و نهاوند ارسال شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا