۲۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در ورق قلع اندود چهارمحال و بختیاری

۲۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در ورق قلع اندود چهارمحال و بختیاری

گروه صنایع معدنی >فولاد - صنعت ورق قلع اندود چهارمحال و بختیاری با مدیریت جهادی 22 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کرد .

به گزارش ماین نیوز، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت : کارخانه ورقع قلع اندود توان آوران آسیا درراستای ورق قلع اندودتحقق منویات مقام معظم رهبری دراجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی این کارخانه موفق شد در مدت 9 ماه فعالیت با مدیریت جهادی22 میلیون دلاربرای کشورصرفه جویی ارزی داشته باشد .

وی افزود :سالانه 150 هزار تن ورقع قلع اندود با کاربری در مصارف بسته بندی صنایع غذایی ، شیمایی وصنعتی دراین واحد تولید می شود که 65 درصد نیاز کشور را بامیانگین ضخامت 20 وسه صدم درصد ،تامین می کند .

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی این کارخانه از مردادماه سال 95 آغازشد گفت : استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص ، حذف وکاهش تعرفه واردات ورق سیاه از 20 درصد به پنج درصد ، افزایش دریافت سهمیه ورق از فولاد مبارکه به هزار و 500 تن درماه و استفاده به جا ازارزمبادله ای برای خرید وتامین تجهیزات وقطعات یدکی ازعوامل موفقیت این کارخانه درشکوفایی صنعت ورقع قلع اندود است .

مدیراجرایی کارخانه ورقع قلع اندود اشتغال مستقیم دراین واحد را 230 نفر اعلام کرد و افزود : با افزایش بهره وری وابتکار عمل نیروهای این واحد صنعتی درشش ماه گذشته 12 میلیارد تومان سود نصیب کارخانه شد که پیش بینی می شود این رقم درسال جاری به 60 میلیارد تومان برسد.

مدیر صنایع پایین دست ورقع اندود نیز گفت : هم اکنون شش خط تولید با اشتغال 120 نفردراین کارخانه راه اندازی شده است تا دست واسطه در تولید کوتاه شود .
دهقانی افزود : خط تولید چاپ ولاک ، قوطی سازی نیم کیلویی ویک کیلویی ، انواع قوطی های کنسرو ودرب های آسان بازشو از جمله صنایع پایین دستی ورقع قلع اندود است که درسه شیفت کاری فعال می باشند.

وی افزود : فقط در واحد تولید درب های آسان بازشو سالانه 120 میلیون درب تولید می شود که ازخروج سالانه سه ونیم میلیون دلارارز ازکشور جلوگیری می کند.
مدیر بهره برداری این واحد صنعتی نیز گفت : ابتکار در بسته بندی با کاهش وزن ورق ها ، استفاده ازفن آوری نانو در لفافه بسته بندی ها و تغییرخواص مکانیکی ورق در ضخامت ازجمله برنامه هایی است که دراین واحد عملیاتی شده و پیش بینی می شود امسال در مجموع یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای این واحد صرفه جویی به همراه داشته باشد .

کارخانه ورقع قلع اندود در 25کیلومتری مرکز استان قراردارد که باتغییر مدیریت واجرای مدیریت جهادی ازمرداد ماه 95 وارد دوران طلایی تولید وشکوفایی تولید شده است
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا