استفاده از بروزترین تکنولوژی در کارخانه زغالشویی سوادکوه

استفاده از بروزترین تکنولوژی در کارخانه زغالشویی سوادکوه

گروه معادن >زغال‌سنگ - معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : کارخانه زغال شویی سوادکوه با علم و تکنولوژی روز به بهره برداری رسیده و این کارخانه از لحاظ مصرف انرژی و پسماند کاهش قابل ملاحظه ایی دارد.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان روز سه شنبه در مراسم افتتاح کارخانه زغال شویی سوادکوه افزود: 70 درصد تولیدات این کارخانه با ماشین آلات داخلی تولید می شود و فقط 30 درصد تولیدات با ماشین آلات خارجی انجام می شود و این کارخانه نسبت به سایر کارخانجات زغال شویی 20 درصد کمتر باطله تولید می کند و از لحاظ مصرف انرژی و پسماند کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد

وی ادامه داد:سوادکوه شرایط مناسبی برای تولید زغال سنگ دارد و با ایجاد کارخانه زغال شویی می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه زغال سنگ برطرف شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه پیمانکار این پروژه در سال 93 آغاز به کار کرد و توانست امروز کارخانه زغال شویی سوادکوه را به بهره برداری برساند، افزود: ظرفیت این کارخانه 250 هزار تن تولید زغال است و 500 هزارتن زغال خام وارد این کارخانه می شود و محصولات این کارخانه در زنجیره فولاد استفاده می شود.

کرباسیان درباره میزان اشتغال زایی این کارخانه گفت: با ایجاد کارخانه جدید کارکنان کارخانه قدیمی به این محل جدید انتقال پیدا کردند ، برنامه‌هایی هم برای کارخانه قدیمی انجام شد تا در آینده از باطله های این کارخانه استفاده های مفیدی شود.
وی ادامه داد: در استان مازندران حدود 140 میلیون تن ذخایر زغال سنگ است که توسط شرکت های سرمایه گذاری 20 میلیون تن به ظرفیت ذغال سنگ مازندران اضافه شده و اکنون 160 میلیون تن ذخایر ذغال سنگ در مازندران پیش بینی می شود.

کرباسیان با تاکید بر اینکه جلسات متعددی با سازمان محیط زیست انجام شد، بیان کرد: اگر سازمان محیط زیست مجوز کامل را صادر کند کارخانه کک سازی در منطقه سوادکوه به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر صنعت و معدن تجارت یادآور شد که برای بهره برداری معدن زغال سنگ گرد آباد، گلیران و گلن رود که به عنوان معادن بزرگ کشورمان محسوب می شوند اقدامات لازم برای بهره برداری آن انجام شده است.

معاون وزیر صنعت امروز سه شنبه به همراه رئیس جمهور و هیات دولت برای افتتاح یا اجرای 43 پروژه به استان مازندران سفر کرد .
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا