در بازار امروز ثبت شد؛

تغییر مالکیت بیش از یک میلیارد برگه سهم و دارایی مالی

تغییر مالکیت بیش از یک میلیارد برگه سهم و دارایی مالی

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، پالایش نفت اصفهان و آسان پرداخت پرشین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.


در داد و ستدهای روز دوشنبه بیش از یک میلیارد برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری بورس تهران بیش از یک میلیارد و 72 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 265 میلیارد ریال در 80 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز شاخص کل بورس 224 واحد افت کرد و به رقم 78هزار و 247 رسید. همچنین شاخص بازار اول در حالی 254 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 51 واحد بالا رفت.

نمادهای سایپا، ایران خودرو، مپنا و مخابرات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، پالایش نفت اصفهان و آسان پرداخت پرشین بیشترین تاثیر مثبت را بر این متغیر ثبت کردند.

امروز گروه های خودرو، رایانه و فرآورده های نفتی بل بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آسان پرداخت پرشین، سیمان اصفهان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سایپا دیزل، سرماآفرین، پست بانک و بهنوش ایران بود.

این در حالی بود که سیمان هگمتان، لوله و ماشین سازی ایران، پلی اکریل، لعابیران،کاشی و سرامیک سینا، نیرو محرکه و گروه صنعتی بوتان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در معاملات امروز بورس تهران سهام داران برای خرید سهام آسان پرداخت پرشین، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام کویر تایر، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، کیان و اوراق صکوک مرابحه سایپا بیشترین تقاضای خرید و صف را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر برای فروش سهام پلی اکریل، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، لوله و ماشین سازی ایران، ایران ارقام، گروه صنعتی بوتان ، توسعه صنایع بهشهر و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا