گزارش روز؛

قندی و پالایشگاهی بر مدار صعودی

قندی و پالایشگاهی بر مدار صعودی

گروه بانکی در ادامه توقف نماد وبصادر، با صف خرید نمادهای ومهر و وپست، صف فروش نمادهای توسعه و وکار، معاملات مثبت نمادهای حکمت و وخاور و معاملات متعادل سایر هم گروهی ها دنبال شدند.  


 

خزامیا، خپارس، خاور و ورنا نمادهای صف خرید گروه مثبت خودرویی در شروع بازار امروز بودند اما در اواسط بازار، با افزایش عرضه ها در تمامی گروه ها مواجه شدیم به طوری که صف های خرید یکی پس از دیگری عرضه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نوسانات منفی را حتی نمادهای مثبت را نظاره گر بودیم موضوعی که از عقب نشینی خریداران و احتیاط آنها با توجه به رشد چند روزه بازار و قرار داشتن در آخرین روز تسویه حساب های اعتباری ماهانه کارگزاری ها حکایت داشت و می تواند فردا با تعدیل بیشتری همراه شود.

گروه حمل و نقل پس از شروعی متعادل و با افزایش عرضه ها، منفی شدند تا جایی که نمادهای حفارس و حسیر صف فروش شدند.

گروه بانکی در ادامه توقف نماد وبصادر، با صف خرید نمادهای ومهر و وپست، صف فروش نمادهای توسعه و وکار، معاملات مثبت نمادهای حکمت و وخاور و معاملات متعادل سایر هم گروهی ها دنبال شدند.  در گروه سرمایه گذاری نماد سدبیر همچنان با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه داد، نمادهای وساپا، وتوصا و احیا مثبت، نمادهای وبیمه و وگستر صف فروش و مابقی متعادل و منفی دنبال شدند همچنین نماد وصنا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 150 ریالی با رشد حدود 9 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه شیمیایی اکثرا منفی و گروه های پالایشگاهی و روانکارها اکثرا متعادل شروع شدند در این میان نمادهای شفارا، شپترو، شپلی، شتوکا، شفارس، ساینا و شلعاب از فشار فروش بیشتر و در نتیجه با صف فروش و نمادهای شپارس، شیران، فارس، شکلر، ونفت، شتران و شاوان از تقاضای بالاتر و در نتیجه معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند اما در اواخر بازار، با موج جدید تقاضا در گروه پالایشگاهی مواجه شدیم تا جایی که نمادهای شپنا، شاوان، شتران و شبریز نیز صف خرید شدند همچنین نماد شزنگ نیز پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام با رشد خیره کننده 50 درصدی مورد بازگشای قرار گرفت.

درگروه های فلزی و معدنی نماد ذوب پس از رشد چشمگیر و البته قابل توجه روز گذشته با صف فروش پرحجم حدود 55 میلیون سهمی مواجه شد این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا شروعی متعادل داشتند اما در نهایت آنها نیز منفی به کار خود پایان دادند در این بین نمادهای فنوال، فمراد، میدکو و کنور با معاملاتی مثبت همراه بودند. مدیرعامل فولاد هرمزگان با اعلام ایجاد اسکله اختصاصی با همکاری فولادمبارکه گفت: این شرکت پایگاه صادراتی کشور می شود. وی با بیان اینکه پس از افزایش ظرفیتی که در این کارخانه برنامه ریزی شده، زنجیره ارزش فولاد با راه اندازی خط نوردی که برای شرکت پیش بینی شده تکمیل میشود، گفت: در نظر داریم فولاد هرمزگان را پایگاه صادراتی کشور کنیم.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا منفی بودند اما صف خرید نمادهای سصفها، ثالوند، ثپردیس و ثامان و معاملات مثبت نمادهای وساخت، ثشاهد، ثاباد و ثرود قابل توجه بود همچنین نماد وآذر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد. دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ضمن پیش‌بینی رونق بازار سیمان در اردیبهشت ماه، تصریح کرد که هیچ تغییر قیمتی در فروش سیمان اعمال نشده است و طبق تاکید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان این محصول به قیمت درب کارخانه عرضه می‌شود.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای حفاری، خصدرا، بالاس، بشهاب، بکاب، بالبر، فجام، لسرما، تمحرکه و تپکو صف خرید و مابقی نمادها متعادل و منفی دنبال شدند.

با منفی شدن جو بازار شاهد جهش قیمتی و صف خرید شدن نمادهای گروه قندی بودیم در آنسو و در گروه غذایی نمادهای غچین، غگلستا، غشان، غبهنوش، غگلپا، غشهد، غمهرا، تلیسه و غفارس صف خرید بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند تا جایی که نمادهای غمارگ، غدیس، بهپاک و غالبر با صف فروش همراه بودند در پایان معاملات نیز نمادهای غپینو جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و غمارگ جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند. در راستای تفاهم منعقدشده بین گمرکات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه موسوم به کریدور سبز در فروردین ماه ۱۳۹۶، یکی از شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های لبنی ۷۰۰ تن شیرخشک به ارزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو از طریق گمرک آمل اظهار و از طریق گمرک فریدون‌کنار به وسیله کشتی به روسیه صادر کرد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای شپنا و فارس با رشد حدود 88 واحدی به ارتفاع 78,471 رسید که در این بین نمادهای اخابر و وبملت بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا