معاون علمی و فرهنگی رییس جمهوری در افتتاحیه فاینکس 2017:

توجه به شرکت های دانش بنیان لازمه رشد و توسعه اقتصادی است

توجه به شرکت های دانش بنیان لازمه  رشد و توسعه اقتصادی است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017) که در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، ضمن اشاره به فرهنگ جدیدی که از چند سال گذشته در اقتصاد کشور ایجاد شده است، گفت: طی چند سال گذشته به اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه ای شده است.



 

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، توجه به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری،  در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس،  بانک و بیمه (فاینکس 2017) که در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، ضمن اشاره به فرهنگ جدیدی که از چند سال گذشته در اقتصاد کشور ایجاد شده است، گفت: طی چند سال گذشته به اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه ای شده است.

 

این استاد دانشگاه، پیوند میان اقتصاد و دانشگاه را به فال نیک گرفت و ابراز داشت: پیوند میان اقتصاد و دانشگاه، سبب پیشرفت و رشد اقتصادی می شود.

 

وی ادامه داد: کشورهایی که در زمینه اقتصادی پیشرو هستند، از جمله کشورهایی اند که در حوزه علم نیز پیشرو هستند.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه میان رشد منابع علمی و رشد اقتصادی رابطه مستقیمی وجود دارد، تاکید کرد: رشد منابع علمی تاثیر قابل توجهی بر رشد اقتصادی داشته است.

 

ستاری در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر نقش موثر استارتاپ ها بر اقتصاد دانش بنیان در کشور خاطرنشان کرد: طی 3 سال گذشته، بازار اختراعات و ایده را در بازار فرابورس ایجاد کرده ایم که طی این مدت تحولات چشم گیری در فرهنگ اقتصادی نیز دیده می شود.

 

وی ادامه داد: تا کنون چند شرکت استارتاپی به ثبت رسیده است، که نمونه ای از آنها با رشد 1000 درصدی در سال مواجه شده است. این موضوع نشان دهنده فرهنگ جدید در حوزه تامین مالی است.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایجاد تابلوی دانش بنیان فرابورس و ثبت صندوق های جسورانه در بازار سرمایه را گام مهمی در حوزه اقتصاد دانش بنیان خواند.

 

این استاد دانشگاه لازمه موفقیت در رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های پژوهشی خواند و تاکید کرد: در این راستا لازم است که دولت سرمایه‌گذاری در طرح دانش بنیان را به بخش خصوصی واگذار کند و خود به این حوزه ورود نکند تا شاهد توسعه شتاب دهنده ها در اقتصاد کشور باشیم.

 

ستاری با اشاره به اینکه مفاهیم جدیدی در بورس ایجاد شده است، گفت: این مفاهیم جدید، نیاز به ایجاد بورسی مشابه به بورس مزدک در کشور را می طلبد.

 

وی رشد استارتاپ ها را سریع تر از قانون گذاری خواند و ادامه داد: سرعت بالای رشد استارتاپ ها و پیشی گرفتن آن از قانون گذاری نشان از بسترهای مناسب در این خصوص دارد.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شمار بالای جمعیت جوان و دانشگاهی را یک امتیاز برای شرکت های دانش بنیان خواند و ادامه داد: امید می رود از این جمعیت جوان و دانشگاهی که ساختارهای سنتی را به چالش می طلبند برای رشد شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

 

وی در انتهای سخنان خود همکاری و اقدامات وزیر اقتصاد، دکتر طیب نیا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر شاپور محمدی و رییس بانک مرکزی، ولی ا... سیف که در سایه گشایش های برجام ایجاد شده است را به فال نیک گرفت و ابراز داشت: مجموعه عوامل یاد شده سبب شده است تا شاهد بازیگران جدیدی که از سیستم فکری متولی برخوردارند، در عرصه اقتصادی باشیم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا