در معاملات آخرین روز کاری هفته ثبت شد؛

صدرنشینی گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی در بازار

صدرنشینی گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی در بازار

امروز نمادهای مپنا و پارس خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای فولا مبارکه، سرمایه گذاری معادن و فلزات، مخابرات، ایران خودرو و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

 

در معاملات آخرین روز کاری هفته سهامداران بیش از یک میلیارد و 189 میلیون برگه سهم و حق تقدم دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات روز جاری سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 189 میلیون برگه سهم را به ارزش 2 هزار و 363 میلیارد ریال در 104 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است امروز شاخص کل بورس 24 واحد بالا رفت و به عدد 78 هزار و 132 رسید. شاخص بازار اول در حالی 14 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 228 واحد رشد را به ثبت رساند.

همچنین امروز نمادهای مپنا و پارس خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای فولا مبارکه، سرمایه گذاری معادن و فلزات، مخابرات، ایران خودرو و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مس شهید باهنر، کابل البرز، پتروشیمی آبادان، داروسازی زاگرس، کشت و صنعت چین چین، کاشی تکسرام و شهد بود.

در مقابل نمادهای فرآوری مواد معدنی، گرانیت بهسرام، تولیدی مهرام، ملی سرب و روی، باما، چرخشگر و معادن بافق با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورس تهران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام لاستیک سهند، کویر تایر، واحدهای صندوق امین یکم، قند قزوین، مس شهید باهنر و لامپ پارس شهاب بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام چرخشگر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، حق تقدم قند قزوین، اوراق مشارکت کارکنان نفت و اوراق مشاکت رایان سایپا بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز پلی اکریل با معامله 196 میلیون سهم به ارزش 160 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا