آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد

نفت ارزان‌تر مساوی با زمین آلوده‌تر

نفت ارزان‌تر مساوی با زمین آلوده‌تر

رید لندبرگ/گزارشگر

آژانس بین‌المللی انرژی در ارزیابی سالانه خود از بازارها اعلام کرده‌است که کاهش بهای نفت باعث شده تلاش‌هایی که برای جلوگیری از گرمایش جهانی و آلودگی هوا صورت می‌گرفته، متوقف شود؛ به ویژه پروژه‌هایی که از محل فروش نفت کسب درآمد می‌کرده‌اند دچار مشکل شده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود آورده‌است که اگر قیمت نفت همچنان زیر 50 دلار در ازای هر بشکه باقی بماند و تا پایان این دهه ادامه پیدا کند، سوخت‌های فسیلی ارزان باعث عدم توسعه خودروهای الکتریکی و خودروهای با سوخت گیاهی می‌شود.

حدود 800 میلیارد دلار از کارایی توسعه در خودرو، تراکتور و هواپیما به دلیل کاهش بهای نفت از دست خواهد رفت

این خودروها به کاهش انتشار کربن در فضا کمک می‌کنند. این گزارش برآورد کرده‌است که حدود 800 میلیارد دلار از کارایی توسعه در خودرو، تراکتور و هواپیما به دلیل کاهش بهای نفت از دست خواهد رفت.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که شرایط در زمینه سوخت‌های فسیلی بسیار پیچیده است. از یک طرف قیمت‌های کمتر نفت کمک می‌کند اقتصاد جهان از خطر سقوط نجات پیدا کند و از طرف دیگر فشارهای رقابتی در زمینه فناوری‌های انرژی خورشیدی و بادی در برخی از پروژه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

یک موسسه فرانسوی در پاریس روز سه‌شنبه در گزارشی در مورد چشم‌انداز انرژی جهان اعلام کرده‌است: «قیمت‌های پایین‌تر همیشه برای مصرف‌کننده خبر خوبی به شمار نمی‌رود. دنیا در حال از دست دادن 15 درصد ذخایر انرژی‌اش است.»

قیمت نفت همراه با زغال‌سنگ و گاز سقوط کرده‌است. اینها اصلی‌ترین سوخت‌های فسیلی هستند که با انرژی‌های خورشیدی و بادی رقابت می‌کنند.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا