گزارش روز؛

ادامه افزایش حجم معاملات

ادامه افزایش حجم معاملات

گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی مثبت، با افزایش عرضه ها متعادل تر به کار خود پایان دادند این در حالی بود که نمادهای ثامان، ثپردیس، ثمسکن، ثغرب، ثعمرا، ساراب، سهگمت، سقاین، سبجنو و ساروم از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با صف خرید همراه شدند.

 

گروه خودرویی دومین روز سراسر مثبت خود را تجربه کردند این در حالی بود که اکثر قطعه سازها با صف خرید همراه بودند، در ادامه بازار نماد خساپا نیز با جهش قیمتی صف خرید شد تا گروه خودرویی و کل بازار با موج جدیدی از تقاضا مواجه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، از نکات قابل توجه چند روز اخیر افزایش حجم معاملات می باشد که نکته امیدوار کننده ای برای ادامه دادوستدهای مثبت خواهد بود.

حسیر و حریل نمادهای صف خرید گروه حمل و نقل بودند، در اواخر بازار نیز نماد حسینا به جمع صف خرید گروه پیوست تا این گروه نیز با معاملاتی متعادل و مثبت به کار خود پایان دهند.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا معاملاتی متعادل داشتند که در این میان نمادهای وبیمه، وقوام، وساپا، دانا، ولبهمن و وبهمن با صف خرید و نمادهای وگستر، وخاور، وخارزم، وسکاب، ولساپا و وکار با صف فروش دنبال شدند. رئیس کل بیمه مرکزی گفت:ما تلاش خود برای کاهش میزان سرمایه اولیه شرکت های بیمه را انجام دادیم و شرکت های بیمه ای که نیاز به افزایش سرمایه دارند فقط تا ۱۱ ماه دیگر زمان دارند، در غیر این صورت باید به دنبال ادغام و یا کاهش رشته های فعالیت خود باشند. معاون نظارت بانک مرکزی نیز از اجرای رتبه بندی بانک ها از آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت:‌ طبق سنجش‌ها، بانک‌ها به سه گروه کم‌ریسک، پُرریسک و با ریسک متوسط تقسیم‌بندی می‌شوند.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا با معاملاتی متعادل مواجه بودند، صف خرید نمادهای شنفت، ونفت، شیراز، شپلی، شسینا، شپاکسا، شکلر، شلعاب و شاملا و معاملات مثبت نمادهای شپترو، وپترو، شتوکا و شراز چشم نوازی می کرد.

فباهنر، ارفع، فنوال، کنور و فسرب نمادهای صف خرید، فخاس، فمراد، فلوله و زنگان نمادهای صف فروش و فروس، فولاژ، کیمیا، کبافق و فاسمین نمادهای متعادل و مثبت گروه های فلزی و معدنی بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. نماد سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات پس از برگزاری مجمع فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه ی با افت حدود 2 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. لازم به ذکر است که طبق اعلام شرکت، افزایش سرمایه شرکت تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه ثبت نخواهد شد و سود نقدی مصوب مجمع به سرمایه جدید (حق تقدم های حاصل از افزایش سرمایه) تعلق نمی گیرد.

گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی مثبت، با افزایش عرضه ها متعادل تر به کار خود پایان دادند این در حالی بود که نمادهای ثامان، ثپردیس، ثمسکن، ثغرب، ثعمرا، ساراب، سهگمت، سقاین، سبجنو و ساروم از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با صف خرید همراه شدند همچنین در شروع بازار نماد سبزوا با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر ابهام در اطلاعات متوقف شد.

به جز نماد رکیش که منفی بود سایر نمادهای گروه بنیادی محور آی تی اکثرا با صف خرید دنبال شدند موضوعی که در گروه های غذایی و کاشی سرامیک نیز به همین منوال انجام شد به طوری که به جز نمادهای کلوند، کپارس، زمگسا، غچین و غدشت که منفی بودند. مابقی هم گروه ها اکثرا مثبت و با صف خرید دنبال شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای رانفور و خساپا با رشد حدود 56 واحدی به ارتفاع 77,860 رسید که در این بین نمادهای فارس و وبملت بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا