در معاملات روز یک شنبه ثبت شد؛

تغییر مالکیت 997 میلیون برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت 997 میلیون برگه دارایی مالی

در معاملات روز یک شنبه در بورس تهران بیش از 997 میلیون برگه سهم و حق تقدم دست به دست شدند؛ که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 793 میلیارد ریال بود و در 85 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

در جریان معاملات روز یک شنبه گروه های خودرو، شیمیایی و رایانه ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز یکشنبه در بورس تهران بیش از 997 میلیون برگه سهم و حق تقدم دست به دست شدند؛ که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 793 میلیارد ریال بود و در 85 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

امروز همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل 55 واحد رشد کرد و به عدد 77 هزار و 860 واحد رسید.  شاخص بازار اول نیز 118 واحد بالا رفت؛ و شاخص بازار دوم 318 واحد افت کرد.

نمادهای خدمات انفورماتیک، سایپا، مپنا، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و پارس خودرو امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای خدمات انفورماتیک، لاستیکی سهند، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، سیمان ارومیه، کابل البرز، سرمایه گذاری صنعت بیمه و بیمه دانا بود.

در مقابل نمادهای سیمان اصفهان، صنایع شیمیایی فارس، لیزینگ رایان سایپا، تولیدی شهید قندی، لوله و ماشین سازی ایران و بانک خاورمیانه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

امروز سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید سهام پتروشیمی شیراز، سرمایه گذاری خوارزمی، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام سایپا دیزل، واحدهای صندوق کیان و سهام صنعتی بهشهر بیشترین تقاضای خرید و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی دیگر تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام کاشی پارس، حق تقدم شیر پاستوریزه پگاه خراسان، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق مشارکت رایان سایپا و حق تقدم مخابرات خارج شوند و در این نمادها صف های سنگین فروش را به ثبت رساندند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 128 میلیون سهم به ارزش 161 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا