کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال

نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال

ثابت با بیان اینکه سال گذشته رشد اقتصادی مطلوبی برای کشوررقم خورد، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به برداشته شدن تحریم ها رشد اقتصادی خوبی داشتیم و با کاهش تورم روبه رو بودیم.


با توجه به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال و تاکید ایشان بر اجرایی شدن این شعار در بخش‌های مختلف اقتصاد باید در این راستا با رونق تولید و اشتغال شرایط لازم برای برای رونق بازار سرمایه ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از  میزان، در حالی که سال 96 از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال نامگذاری شد که ایشان در بیانات خود به تمرکز و همت مسئولین دربخش‌های مختلف اقتصادی برای تحقق شعار سال 96 تاکید کردند.

در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید-اشتغال یکی از اثر گذارترین نهادها برای تحقق عملی این استراتژی نظام بازار سرمایه کشور است که می تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور عمل کند و نقش اساسی را در خروج از رکود ایفا و با توجه به آن برای سرعت بخشیدن به شعار سال 96 کمک بسزایی خواهد کرد.

در این رابطه عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در خصوص شعار سال 96 و راهکارهای سرعت بخشیدن به تحقق این امر با اهمیت دادن به بخش تولید و اشتغال گفت: اقتصاد کشور برای پیشرفت باید برنامه‌های مدونی داشته باشد و برای اجرای هر چه بهتر آن در جهت حل معضلات اقدامات مؤثری انجام دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: هر ساله در شعار سال بحث اقتصادی مدنظر قرار بوده و در سال جاری تولید واشتغال به عنوان پایه به آن افزوده شده است.

ثابت با بیان اینکه سال گذشته رشد اقتصادی مطلوبی برای کشوررقم خورد، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به برداشته شدن تحریم ها رشد اقتصادی خوبی داشتیم و با کاهش تورم روبه رو بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: شعار اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال باید از طریق خودکفایی اشتغال و تولید داخل صورت گیرد تا بتوانیم شاهد تحقق واقعی این شعار باشیم و مسئولین در این راستا در جهت اجرای این شعار باید اقدامات مؤثری را انجام دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از ارکان مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می آید گفت: تمامی شرکت های حاضر در بازار سرمایه در بخش اقتصادی کشور فعالیت می کنند که با رونق اشتغال و تولید می توان انتظار رشد بازار سرمایه را نیز داشت.

ثابت با بیان اینکه رونق بازار سرمایه با پیشرفت در تولید و اشتغال فراهم خواهد شد، گفت: تولید و اشتغال دورکن جدایی ناپذیر از بازار سرمایه هستند که با رونق این دو عامل می توان انتظار رشد شاخص بورس و رونق معاملات را داشت.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن نرخ سود بانکی عامل اصلی رکود در تولید و در نتیجه بازار سرمایه است، تصریح کرد: مشکل اساسی در اقتصاد کشور بالا بودن نرخ سود بانکی است که موجب می شود تا نقدینگی در بانک ها بلوکه شده و شاهد رشد در بخش تولید و در نتیجه رونق گرفتن اشتغال در کشور نباشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا